Jelikož chceme tyto stránky neustále rozvíjet ke spokojenosti čtenářů i autorů, zajímají nás vaše návrhy na vylepšení, o které se můžete podělit v této diskuzi.

Komentáře  

+4 #51 Odp.: Diskuze o funkcích webuRedakce 2019-04-26 14:27
Zdravíme všechy po návratu z Ostrova. Koukáme, že kroužek nad u tu zatím zažehnul docela zajímavou debatu. Vytáhli jsme podstatnější body a také se k nim vyjádříme.

1. Korektury od SO. Za každou pomoc s korekturami nebo další prací na webu jsme rádi. Projekt má už nyní rozměr takový, že např. bez korektorů by nám nastaly těžké časy. Korektoři v Redakci opravují texty po stránce gramatické a formulační (a myslíme, že to dělají opravdu dobře). Pokud by ses chtěl, Svatý Otče, přidat, napiš nám prosím zprávu. Zároveň můžeš těm, kteří o to stojí, radit intenzivněji přes soukromé zprávy.

2. Úroveň textů. Web před lety vznikal na myšlence pozvednout gay erotické povídky, které se na netu porůznu objevovaly, a vytvořit prostor pro ty, které mají hlavu a patu, nápad, originalitu a ducha. Proto jsme šli redakční/editorskou cestou (a nikoli automatickým nahráváním textů, jak to bývalo běžné) a poctivě stovky povídek opravovali a někdy i autorům pomáhali s obsahem, často také odmítali. Dost možná někteří objevili potěchu z psaní právě díky OP. A to byl a je náš cíl. Dát publikovaným povídkám nějaký základní pevný rámec. Vždy tu najdete povídky literárně brilatnější, stejně jako ty zaměřující se víc na akci a vzrušení čtenářů, ale také osobní zpovědi, experimenty nebo texty, které nic takového nemají, ale sálá z nic nějaká autorská radost :-) Všechno tohle je pro nás cenné a smysluplné publikovat. Nároky na kvalitu jsou podle nás nastavené správně. Ale stále platí: čím kvalitnější vstup, tím kvalitnější výstup.

3. Zamrzlost, underground, sklepení. Tady se tedy s názorem SO rozcházíme diametrálně. Máme pocit, že OP udělaly za poslední dva roky ohromný skok kupředu. Pomohli jsme publikovat tištěné knihy, které se dostaly do Alzy nebo Kosmasu, začali vydávat elektronické sborníky, které kolují po netu, každý půlrok přidáváme nové funkce a technologie. A jsme dychtiví po každém nápadu na další vývoj. Momentálně máme například předjednanou velkou soutěž o nejlepší povídku, která by se měla dostat daleko za hranice OP. Ale uvidíme. A snad nejdůležitěji: emancipace a uznání gay-erotické literatury je naše hlavní intelektuální snaha, píšeme o tom pořád a všude ;-) Takže: pokud máte kdokoli nápady na vylepšení a klidně i novou "doktrínu", sem s ní. A pokud máte někdo možnost nějakého mediálního PR, pište hned!

4. Kdo je Redakce? Přesně v duchu tohoto komentáře od SO, nikdy jsme se nestavěli do pozice nějakých star nebo hrdinů české gay literatury. Naši hrdinové jsou autoři a jim jsme věnovali vždycky ten hlavní záběr, rozhovory, ocenění. A vlastně i tenhle web. Promiňte, ale rozhovor Redakce s Redakcí je trochu narcistní představa :-) Jsme prostě kluci odvedle.

5. Vize. Tohle je důležitá věc. A zákeřná. Můžeme se podělit o to, jak bychom si přáli vidět OP za 5 let. Ale opravdu by nás zajímalo, jak to vidíte vy. Zkuste se na chvíli v autobuse/tramvaji/cestě z práce zastavit a představit si, jaké OP byste si za 5 let přáli vy. Za nás je to takto: v archivu OP je přes 2 tisíce originálních textů, máme desítku korektorů, OP vstoupily v širší známost v české LGBT scéně, spolupráce navázaná s hlavními LGBT magazíny, kde se občas objevujeme, uspořádali jsme několik akcí s dosahem přes celou komunitu, pomohli jsme vydat další 2-4 knihy, vydali 10 elektronických sborníků, někdo nás zmínil v diplomové práci na FSV/FHS a v rozhovoru v DVTV ;-)

Poslední poznámka: Diskuze všeho druhu podporujeme, stejně jako kritiku, i tu sebepříšnější, chceme na OP život a klidně i emoce a vášnivost. Nic z toho ale nesmí přeskočit do urážek a ponižování. Autor neobratné povídky stejně jako diskutující se zcela opačným názorem jsou lidi jako vy. Myslete na to, až budete psát další kritiku nebo příspěvek do diskuze. OP nejsou Facebook!
Citovat
0 #50 Děkuji!svatý otec 2019-04-24 06:08
Cituji Trpaslík:
Doporučoval bych chat s nesvatým vymazat a na příště jeho žvásty ignorovat.

Ano, takto vypadá demokracie v zemích Koruny české. Nepohodlný názor vymazat, nepohodlného člověka znectít, ačkoliv se neprovinil ničím jiným, než že se projevil jinak, než stádo ...

Cituji Kev1000:
Jo, vim, že to nebude moc populární, ale mě by přišlo škoda, kdyby sem SO přestal psát. Přece... nemusíme se brát tak vážně, přes vobčasnej rejpanec se dá přenýst, i když neni moc příjemnej. A někdy se kolem toho i spustí zajímavá debata. SO má postřehy k věci, ne že ne, i když si vo tý formě můžem' řikat cokoli.
I jeho recenze bych bral jako hodně zajímavej projekt, kterej má co dát. I když vim, že zrovna moje story by z toho vylezly jak zpráskanej pes.


DĚKUJI! Jeden z mála statečných, kteří chápou nadsázku a vidí podstatu věci. Jinak můj zdejší fanclub můžu uklidnit - jen tak se mě nezbavíte. Můj soukromý mail se plní zprávami se zájmem o spolupráci. Přeji krásný den! :-*
Citovat
+11 #49 Odp.: Diskuze o funkcích webuKev1000 2019-04-23 21:05
Jo, vim, že to nebude moc populární, ale mě by přišlo škoda, kdyby sem SO přestal psát. Přece... nemusíme se brát tak vážně, přes vobčasnej rejpanec se dá přenýst, i když neni moc příjemnej. A někdy se kolem toho i spustí zajímavá debata. SO má postřehy k věci, ne že ne, i když si vo tý formě můžem' řikat cokoli.
I jeho recenze bych bral jako hodně zajímavej projekt, kterej má co dát. I když vim, že zrovna moje story by z toho vylezly jak zpráskanej pes.
Citovat
+5 #48 Diskuze o funkcích webukikiris53 2019-04-23 20:30
No jen tak pro osvěžení paměti S.O. se chová jako kdysi páter Antonín Koniáš, který byl známý tím, že ničil naprosto vše, co mu bylo proti mysli :-x a proto bych S.O. navrhoval změnu nicku na " páter Koniáš". :lol: :P
P.S. jinak naprosto souhlasím se všemi, kteří se rozhodli jej poslat do lokality stranou civilizace. Jinak pro S.O. " pragma favlon"!!
Citovat
-4 #47 Odp.: Diskuze o funkcích webuTrpaslík 2019-04-23 20:08
Doporučoval bych chat s nesvatým vymazat a na příště jeho žvásty ignorovat.
Citovat
+6 #46 Odp.: Diskuze o funkcích webuzmetek 2019-04-23 17:51
Cituji svatý otec:
Šok! Jeho svatost se hluboce zalekla nesmlouvavého zahřmění, z výšin olympských znějícího, až její zlaté kříže na ornátu černy zůstaly. Pro příště zůstává proto umlčena, ze strachu z dalšího úderu boží prozřetelnosti. Amen!

čekal jsem, že bude muset mít poslední slovo, dost mě to pobavilo.
Citovat
-3 #45 RE: Jaachim H.T.svatý otec 2019-04-23 15:50
Šok! Jeho svatost se hluboce zalekla nesmlouvavého zahřmění, z výšin olympských znějícího, až její zlaté kříže na ornátu černy zůstaly. Pro příště zůstává proto umlčena, ze strachu z dalšího úderu boží prozřetelnosti. Amen!
Citovat
+8 #44 Odp.: Diskuze o funkcích webuSaavik 2019-04-22 12:45
Souhlas. A dík.
Citovat
+5 #43 Odp.: Diskuze o funkcích webuzmetek 2019-04-22 11:42
Jaachime H.T., děkuju za všechny.
Citovat
+10 #42 Co se to tu dopr...?Jaachim H. T. 2019-04-22 11:05
(Ne, neumřel jsem. Stále žiju.)

Dobré ráno, vážené dámy, vážení pánové,
chtěl bych se také zapojit do této úžasné diskuze ohledně stylistických a gramatických korektur, která se zvrhla, jak mi to tak přijde, v soutěž o to, kdo odrazí nejlépe útok kýblem sraček od někoho, kdo nám tady nedodal ani řádek něčeho kvalitního, z čeho bychom si mohli udělat názor, zdali může opravdu mít ego tak vysoko, jak ho nyní má.

Tak, k mému názoru, názoru čtenáře, autora a korektora - jako čtenář beru Ostrovní povídky jako takový "ostrov", kam si chodím odpočinout, kde si přečtu něco, co mě potěší na duši. Nechodím tady za vysokou literaturou, chodím sem za vzdušnými zámky, za růžovými příběhy, nebo prostě jenom pro nějaký kvalitní popis dobrý akce. Co se mi nelíbí, nečtu, co se mi moc nelíbí, tak se u toho zmíním, že se i to nelíbí a co se mi nelíbí. Nebo prostě držím hubu a krok, protože to prostě není můj šálek čaje. Žiju a nechávám žít, jednoduché, ne?

Z pohledu korektora jsem měl ze začátku problém, abych sám potenciálně neshazoval to, co opravuji. Abych prostě opravoval to, co mám a snažil se nijak nevyjadřovat k tomu, co je obsaženo v povídce. Mou prací byla přece jenom korektura pravopisu, ne obsahová. A doufám, že to tak i zůstane. Stylisticky-obsahovou korekturou ve větším měřítku bychom už mohli měnit příběhy nebo autorovu osobitost. Proti anakolutům, zeugmatům, atrakcím a kontaminacím však budeme nadále bojovat.

Z pohledu autora... ano, vím, mé povídky nejsou na nejlepší úrovni. Nevím, jestli někdy budou, ale o to tady nejde. Jde hlavně o to, že psaní je pro mě taková malá terapie, oddych a vysvobození ze spárů každodenních starostí, které se vyskytnou v lidském životě. V podstatě se tady tematicky vypisuju... myslím, že dost z nás (a pokud ne, tak se omlouvám za nepravdivou informaci). Nikomu to svý dílo necpu... kdo si ho přečte, tak si ho přečte. Pro mě je hlavní ten moment úlevy.

Celkově si myslím, že jsme tady jedna velká rodina, která mezi sebou sdílí lepší/horší příběhy, co se jim urodily v hlavách. Pomáháme si tu, držíme se nad vodou a je to takový náš společný ostrov dobrých lidí a dobré vůle.
Nejsme továrna na bestsellery.
Jsme lidi, co žijou svý životy a u toho se občas skryjí za pseudonym.

Po Jaachimovsku:
Tak to buď pochop a respektuj to, anebo táhni tam, odkud si přišel... do prdele. Nikdo tě tady nedrží.

S láskou,
JHT

Howgh.
Citovat
+9 #41 Odp.: Diskuze o funkcích webuSaavik 2019-04-21 11:09
S.O,
no, nejvíc kejháš ty, takže pomlč.
A jak chceš udílet rady, když uznáváš jenom svůj názor? Jenom ty tomu rozumíš, jenom ty se vyznáš, jenom ty máš pravdu.... Občas si to po sobě chlapče přečti, co tu na nás hrneš.
Pokud, jak hlásáš, chceš někomu pomáhat, nesmíš ho už předem odradit, což se ti myslím zatím celkem daří.
Sice předpokládám, že hodně mluvíš a málo píšeš do novin, jak se říká, a hlavně tě baví provokovat.
Citovat
+11 #40 Odp.: Diskuze o funkcích webukuscheltyp 2019-04-21 10:05
Cituji svatý otec:
1.Hle! Hejno potrefených hus se divoce rozkejhalo ...
2.O stylistických korekturách sice nevědí nic, ale už mají na ně názor!
3.V redakci nikomu nic leštit nepotřebuji, každý svéprávný autor se na mě může obrátit sám, rád pomůžu.
4.Viď, kdo máš oči k vidění, slyš, kdo máš uši k slyšení.
Slavíme dnes zmrtvýchvstání (někdo ne) :-)


Škoda; myslel jsem, že přece jen cosi nabízíš.

Ale ty tu vystupuješ, soudě dle výše citovaných řádků, možná přece jen víc jako neruda plnej intelektuálský ironie (byť ne vždy neopodstatněné) než starší zkušenější tvor připravený podat ruku juniorům, což? :-(

Vždyť jen o jednom tady to nepochopení je: a sice, že ti autoři si více potřebují být jisti vesměs přátelskými úmysly, jimiž je kritika vedena. Snad je i máš, ale nějak to nedáš najevo. A nebo vykročíš půl věty tím směrem... a dalším slovem to zardousíš...

Na prušáckej styl je vlastně zvědav málokdo. Dá se to podat s vytříbenou ironií a přece lehčeji, vtipněji. S láskou. To je celé.

(Ani já nemám moc chuť na druhýho Rejžka. Spíš na soustředěnějšího Iva Šmoldase.)
Citovat
-11 #39 Neděle velikonoční!svatý otec 2019-04-21 09:44
1.Hle! Hejno potrefených hus se divoce rozkejhalo ...
2.O stylistických korekturách sice nevědí nic, ale už mají na ně názor!
3.V redakci nikomu nic leštit nepotřebuji, každý svéprávný autor se na mě může obrátit sám, rád pomůžu.
4.Viď, kdo máš oči k vidění, slyš, kdo máš uši k slyšení.
Slavíme dnes zmrtvýchvstání (někdo ne) :-)
Citovat
+9 #38 Odp.: Diskuze o funkcích webuzmetek 2019-04-20 11:28
Já sem chodím tak jako do hospody na dvojku vína a pokec s kamarády. Nemusím se bavit s každým. Je mi tu dobře. A najednou mám pocit, že z hospody by mohl být klub, kam mohu jen s kravatou a po záruce dvou členů, že tam můžu... Vybavuje se mi taky vzpomínka na to, jak jsme hráli kdysi volejbal a strašně se vyblbli, než přišel jeden, který nám řekl, že to děláme blbě, úplně špatně, není v nás touha vyhrát...Zhnusil nám to, přestali jsme tam chodit.
Kdyby mi někdo poradil, co dělám špatně, tak jistě, budu vděčný. To, že mám Povídku roku, to je hezké, ale stejně mám pocit, že Troškova komedie ve sledovanosti zválcovala oskarový film. Jsem pes, co se za piškot a pochvalu pokusí o nemožné. Jen mám obavy, že od svatého otce by to byl dril, který by mě ochromil. My bychom asi nenašli společnou vlnu. A zase vzpomínka na gympl, kdy jsem při zkoušení už zoufale vyhrkl na profesorku: "Ale já nerozumím tomu, co po mně chcete!" a ona mi odpověděla: "Tak jste asi blbej. Za pět."
Někoho tenhle přístup stimuluje. Mě ne. Mě absolutně rozloží.
A souhlas se svatým otcem v tom, že by mě taky zajímal rozhovor Redakce s Redakcí.
Citovat
+15 #37 Odp.: Diskuze o funkcích webuHRÁŠEK 2019-04-20 11:09
Co napsal kuscheltyp a ostatní jsem přečetl a souhlasím.
Co napsal svatý otec jsem dočíst nedokázal, takže nevím. Což nemusí být nutně jeho chyba, možná jen na tu vejšku nemám.
Já si tady chodím číst. Zmetka, Saavik, D. Bartoně a jiné. Když budu chtít vyšší literaturu, mohu sáhnout do knihovny. A zase, to co mám já rád, se třeba větší části jiných může zdát jako nezáživné a zcela nudné.
Ale - svatý otec ještě v redakci ani nevytírá schody a už se chvástá tím, že bude - zde cituji :
" ... tedy opravovat, a vy škrtat, škrtat a přepisovat. A neprojde jen tak něco. A budu to vracet! -
Trochu nabudřelé, ne? A jak zde již padlo, kdo z nás od něj něco četl, mimo komentů? Možná by to mělo úroveň, možná by to bylo taky na kritiku.
Musí si uvědomit jedno. Kdo má rád tvrdší akce a pod. nejspíš nikdy na prvoplánově romantickou povídku neklikne, nebo to po pár odstavcích vzdá. Myslím, že málo kdo tady čte bez vyjímky všechno. Takže za mne - opravy nepochybně. Ale pokud to hodlá škrtat a násilně tlačit do jím vytyčené normy, bude z toho dělat svou povídku. A to je špatně.
Citovat
+3 #36 2/2kuscheltyp 2019-04-20 08:09
Nuže počkám si v závětří; s Fildou a Matym by stejně svatý otec asi nechtěl mít nic společného, a ti už prostě nějak vypadají, jsou nespisovní a užvanění, a třeba něco dalšího, jestli se k tomu kdy dostanu :-/, nechám očima tvrdého lektora proběhnout i s tím rizikem, že na tom budu pracovat třikrát tak dlouho, ale výsledek bude mít blíž ke kategorii perla :-P
Citovat
+3 #35 1/2kuscheltyp 2019-04-20 08:08
Jestli to chápu správně, svatý otec se nabízí do redakčního týmu...? Což asi nejlépe probere s redakcí (a ta, myslím si, uvítá veškerou platnou pomoc). Před-probírá to tu s autory, přičemž někteří jsou citlivější povahy, téměř by to nesnesli, jiní to navzdory citlivosti zkousnou, jiní (a není to věc submise) by za to byli naopak rádi. A já osobně prostě vyčkám, jak se to vyvrbí.

Jestli jsou to jen nasvalený kecy, nebo opravdová ochota člověka, který ví, o čem mluví (a tedy může kritikovat doalelujá). Nebo by tam ochota někde na začátku byla, ale pak se nedočká pořádné odezvy a hlavně na to nebude mít v onom inzerovaném superzajímavém životě čas... a vyšumí to do ztracena...

Jinak by mě samozřejmě zajímalo, zda to, co nabízí, už vlastně přesahuje rámec korektur (coby opravy gramatických prohřešků a mírných stylistických nedostatků), a je to skutečné redigování nebo lektorát po německém vzoru. To mám totiž z druhé ruky od českých autorů, že s nimi naše nakladatelské redaktorky a redaktoři jen málokdy pracují tak, jako ti němečtí, když se tu a tam někomu třeba poštěstí prodat práva na překlad.

A hned vidí to srovnání. U nás jsou to prostě zaměstnanci nakladatelství, někdy stále ještě mají rádi knížky (dokonce pořád nějak zvládají i komunikaci s tvůrci a jejich... řekněme osobními povahovými zvláštnostmi), a v tom Německu v nakladatelstvích, která nejsou jen rychloobrátková, ale tzv. na kvalitní literaturu, jde o polyhistory nad padesát, se systematickým vzděláním a nesmírným rozhledem po světových literaturách, kteří přes to, že touží objevit nějakého nového Dostojevského, nesnaží se zároveň dělat "Dostojevského třeba z Haška", prostě pochopí autora, pochopí žánr, pochopí tvar toho kterého díla a tomu se snaží maximálně kvalitativně pomoci... zpravidla metodou dlouhé, ale ne do větru pouštěné diskuze s autorem nad tím, co to vlastně napsal.

I ten překlad, tedy hotové dílo, které jako by u nás někdo odlektoroval, oni teprve do lektorátu přijímají, jako kterýkoli zčerstva v první verzi dokončený text nabízený domácím autorem. V jistém ohledu jsou lektoři takovými neuvedenými spolutvůrci mnohých úspěšných literátů. Řada autorů, kteří se naopak ještě neprosadili, si klidně zadají lektorát v agentuře (může a nemusí to být zároveň spojeno se službami literárního agenta typu "obcházeč-nabízeč", což je zase jiný druh pomoci autorům-introvertům) a tvrdě za to platí.
Citovat
-8 #34 Ideální OPsvatý otec 2019-04-20 08:08
Předně požehnané svátky velikonoční všem! Děkuji za vaše názory, konečně nějaká diskuze ;-)
Ad Redakce - hysterická reakce nebi o "dupání stránek ze země" jenom svědčí o nekritickém chápání pozice majitelů webu, jako někomu na piedestalu, ke komu se má pouze tiše vzhlížet. Pánové to samozřejmě dělají dobře a jsme za to všichni rádi a jsme taky rádi, že se snaží být o řády lepší, než podobné weby. Není nic špatného na tom chtít být LEPŠÍ. Na druhou stranu trvám na tom, že bez kvalitních autorů si můžou dupat, jak chtějí a překvapuje mě, jak málo autorů si svou rovnocennou pozici, své partnerství, uvědomuje. Mě by třeba zajímalo, kdo to "redakce" vůbec je, zda zde vystupují pod nějakými nicky nebo je to skutečně někdo rovnou z Olympu. Co třeba rozhovor Redakce s Redakcí? O motivaci, záměrech, dalším směrování, autorech ... Není čas všechno přehodnotit, zamyslet se, jestli koncept funguje nebo jestli třeba není zastaralý, nebo tak něco ...
Ad kritika - je to tak půl na půl, někomu kritika vyhovuje, protože cítí svoje rezervy a chce na sobě pracovat. A někdo si jí bere příliš osobně a pobyt v bahýnku průměrnosti mu vyhovuje. Osobně si tady připadám, jak v nějaké sektě, jejíž členové blaženě hýkají nad každým spiskem, který se zde objeví a vzájemně se udržují ve zdání, jak skvěle a úžasně píšou. Možná je to tím, že většina píšete a tak chválíte a chválíte, abyste byli pak taky pochváleni. Trochu dětinské, ale jako proč ne. Mimochodem (pro Liem) - ještě jsem neviděl jediného filmového, divadelního nebo knižního recenzenta, který by natočil film nebo napsal knihu. Přesto mu to nebere schopnost zhodnotit dílo.
V každém případě - Redakci nabízím speciální kategorii "Korektura by Svatý otec" a autorům zdarma možnost zlepšit svůj tvůrčí projev. Všichni jste zděšeni nad škrtáním, ale bez odstranění balastu se zrna nedoberete, bez odpadu diamant nevybrousíte. Správná korektura podstatu díla podtrhne a vyzdvihne, nikoli zadupe.
OP jsou skvělý projekt, jenom mi to prostě za těch několik let, co sem chodím přijde trochu zamrzlé - ve vší úctě. Jakoby to pořád byl takový underground, něco, co se nesmí a co je sprosté. Myslím, že doba se mění a měli bychom se všichni snažit opustit pach sklepení a vyjít ven, na vzduch. OP PRIDE! Světlo, hrdost, sebevědomí!
Citovat
0 #33 Re: MikyRon 2019-04-18 00:39
Cituji Miky:
...Je jasné, že ti co svatému otci vyjádřili podporu (např. Troyat či Ron) snesou, byť i ocení tvrdší kritiku, ale je třeba vzít v úvahu i city těch lidí kteří to tak nemají a přísná kritika je může od psaní naopak odradit a to by byla škoda...

Miky, já nesnesu tvrdší kritiku, to je zdání. Když jsem jednomu zdejšímu autorovi poslal Most přes minulost, dva dny jsem ten “nátěr” rozdejchával. Pak jsem to upravil podle jeho rad a výsledek je mnohem lepší, než původní povídka. Já prostě vím, že veškerá kritika je přínos a proto se jí nebráním, i když to zabolí. Nemá smysl se stavět do defenzivy, to mě nikam neposune a v ničem mi to nepomůže.
Citovat
-5 #32 Re: nebiRon 2019-04-18 00:28
Cituji nebi:
...Mluvila jsem o pomoci. Ne o tom všem vzít chuť, do psaní. Blbej nápad, ty by jsi nepomohl, ale vzal chuť do psaní.

Nebi, já reagoval na tohle, protože podle mého názoru se svatý otec snaží pomoct, aby zdejší povídky měly lepší úroveň. Dělá to sice drsně, ale asi to jinak neumí. A podle jeho komentů nás má co naučit. Proto jsem uvedl jako příklad ten koment k Pojistné události, protože tam jsou konkrétní rady - a dobré rady.
Citovat