• S.Frei
Stylromantika
Datum publikace19. 7. 2022
Počet zobrazení1324×
Hodnocení4.37
Počet komentářů19

Pohlednou tvář, nyní zhyzděnou výrazem totální rezignace, ozařuje namodralé světlo monitoru. Noční ticho je v pravidelných intervalech protínáno kliky myší uzavírajícími okna snad všech existujících seznamek.

Rezignaci plíživě nahradí zamyšlení. V ústech se objeví další cigareta. Již zcela automaticky ji připálí o Bunsenův kahan hořící na stole vedle notebooku a stohu knih. Uklidňuje ho víc nikotin vlévající se skrze plicní sklípky do krevního řečiště, nebo to, jak jeho rty obepínají celulózový filtr? Orální fixace je veskrze zábavný společník pro cestu životem.

Odhodlaný povzdech. „Když to nejde po dobrém a konvenčními metodami…“

Natáhne se na stůl pro velice staře vypadající knihu vázanou v tmavé kůži. „… tak to bude muset jít po zlém a poněkud neortodoxně.“

Místnost postupně rozzáří rozechvělé plaménky svíček pečlivě rozestavěných do složitého obrazce.

Bez jediného zadrhnutí odříkává latinské fráze z knihy s koženou vazbou. Hlas se nechvěje, intonace nekolísá. Z těchto nešvarů vyrostl už během svých prvních pokusů s transmutací kovů. Jeden by takřka nevěřil, co všechno dokáže zvuková vlna o špatné délce.

Sloupec kouře, zhmotňující se postava, oblek od Prady, rohy a tak dál. Vždyť to znáte. Tahle představa se s námi táhne pěkně hluboko. Goethe by mohl vyprávět. A taky že vyprávěl, žvanil jeden.

Kašel a uslzené oči s vertikálními zornicemi.

„Kurva, já už se na tohle můžu vy…“ Další záchvat kašle. „To nemůžeš prostě zvednout telefon a vytočit číslo na dopravní inspektorát nebo zákaznický servis IKEA, jako každej normální člověk, co se mnou chce mluvit?“

„Víš, že tak nějak přirozeně tíhnu k tradicím…“

„Na tradice tady máme Amiše, babičky a ortodoxní rabíny. Ty si to můžeš odpustit. Tlačí mě čas, za hodinu mám projev na sjezdu OSN, jaká je tedy zakázka?“

„Našel jsem odpověď na všechny velké otázky, rozluštil mystéria vesmíru. Kámen mudrců je opravdu skvělé těžítko na účtenky z platebního terminálu, do svatého grálu se vejde přesně 420 ml vína a Voynichův rukopis jsem dočetl včera před spaním. Jediné, co mi stále uniká, je láska. Ta pravá a jediná…“

Protočení vertikálních panenek. „Ach, láska! Nejušlechtilejší z citů, to jediné za co na světě stojí žít, prolít krev i zemřít. Dokonalé prolnutí, souznění dvou existencí, dokud se z nich nestane jedna. Sladká a bolavá Večernice! Jasný, chápu. Někoho ti pošlu.“

„Jaká je cena?“

„Klasický tarif.“

„Obětovat duši za nalezení pravé lásky? Shoduje se to s většinou popisů v literatuře napříč kulturami, neodporuje to všeobecnému narativu. Je to přiměřená cena.“

„Perfektní. Tady poprosím otisk prstu.“

„Žádný podpis krví?“

„Nehygienické a překonané. Můžeme tedy přistoupit k platbě.“

Lehce zmatený a nejistý pohled.

„No šup, svlékat. Nemám na to celou věčnost.“

Definitivní zmatení. Z dálky zazní zvuk klapajících soukolí.

„Nikdy jsi o tom neslyšel? Vyšukat někomu duši z těla. Zdálo se, že je to vcelku rozšířené, samozřejmě v přeneseném významu.“

Rezignovaný povzdech. Platit se musí. Aspoň že si na tuto návštěvu vybral podobu Toma Ellise. Kalhoty letí do kouta, se svlékáním košile se neobtěžuje. Obchodní partner má koneckonců naspěch. Pragmaticky se opírá o hranu svého pracovního stolu. Tlumené zasyknutí. Pravidelný rytmus přírazů uvádí jeho mysl do pohybu. Už dávno zjistil, že sex je nejuniverzálnější komoditou a nástrojem vesmíru. V tomto případě zosobňuje podrobení a odevzdání. Po stehnech stéká nesmrtelná duše.

Světlonoš opět dosáhl svého. Pečlivě si urovnává sako. Z úst svého zákazníka bez ptaní bere zapálenou cigaretu.

„Málem bych zapomněl… Pšš, nelekej se. Naše dohoda samozřejmě platí. Dám ti pocítit dokonalé lásky. Prožiješ ji, pochopíš ji, jestli ti to udělá radost, můžeš ji rozpitvat a rozebrat na prvočástice. Nic z jejího mystéria ti nezůstane utajeno. Má to jeden háček. Tvůj milenec bude i tvým vrahem. Jak sám uznáváš, za všechno se platí. Vezme si tvůj život a s ním vše, co znáš a uznáváš.“

Postava i okolní svět mizí v mlze. Usíná na studené dlažbě sklepního pokoje.

Hodnocení
Příběh: 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (42 hlasů)
Vzrušení: 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (44 hlasů)
Originalita: 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (44 hlasů)
Sloh: 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (44 hlasů)
Celkem: 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 (54 hlasů)

Autoři povídky

Celé jméno-
Věk26
Autor

Nezapomeň napsat komentář, a podpořit tak další publikaci autora!

Komentáře  

+1 #19 Odp.: Set the world upside down: PreludiaBiba 2023-11-07 01:07
Ale že nám ten Faust, potažmo Mefistofeles jdou s dobou! Teď abych neplácala moc velký blbosti : Příběh nabitý vtipem. Jednou větou vystiženy celé obrazy či scény. V mé hlavě to běželo jako živé, jako barvitý film.
Cituji:"Co mi tu chybí jsou komentáře čtenářů, kteří se rozhodli zanechat nižší hodnocení. (Což není ta část, která mne na tom trápí.) Opravdu bych ocenil zpětnou vazbu s výhradami, i když se z nich dost možná neponaučím, protože jinak psát neumím.- S.Frei"
Nenapadne je zanechat komentář, protože už je to jednou "vytesané do kamene" a jejich komentář už to napsané nezmění. Že by to autorovi pomohlo v budoucnosti, to jim prostě nesecvakne.
(Ten Voynichův rukopis bych taky ráda četla. Kdyby ho měl hrdina v pédéefku ... :-) )
Citovat
-1 #18 Odp.: Set the world upside down: PreludiaGD 2022-07-24 09:54
Cituji Vikys:
Mám takový dotaz - chápu správně, že měl platit dvakrát, jednou duší a podruhé životem?

Správně, ono tak bývá, v těchto případech obzvláště, že nejdříve duše a po tom časem i tělo. :D Otázkou je jakým způsobem a kdy umře tělo a co se potom děje s duší. Staré dilema stejně jako lidstvo samo a jeho mystika.
Citovat
+1 #17 Re: Set the world upside downVikys 2022-07-23 22:53
Mám takový dotaz - chápu správně, že měl platit dvakrát, jednou duší a podruhé životem?
Citovat
+3 #16 Odp.: Set the world upside down: PreludiaKev1000 2022-07-23 08:35
Líbí se mi ten nadhled. Spousta super gagů ;-)

Je na co se těšit.
Citovat
+2 #15 Odp.: Set the world upside down: PreludiaZdenda TB 2022-07-22 22:49
Cituji S.Frei:

Zároveň ale naprosto chápu, že tak úplně nezapadám do standardu, na který je tu valná většina návštěvníků zvyklá a minimálně části z nich nejsem schopen nabídnout to, pro co sem přišli.

Stránky se jmenují "Ostrovní gay erotické povídky, které chcete číst"
90% povídek nesplňuje první část, že jsou ostrovní. Ostrovní život tak nějak šel stranou. Vše ostatní Tvá povídka splňuje. Je gay, je erotická a chceme ji číst. 8)
Citovat
+2 #14 Odp.: Set the world upside down: PreludiaS.Frei 2022-07-22 22:43
Předně bych moc rád poděkoval za vaše komentáře! Zdaleka jsem nečekal tak pozitivní ohlasy.

Co mi tu chybí jsou komentáře čtenářů, kteří se rozhodli zanechat nižší hodnocení. (Což není ta část, která mne na tom trápí.) Opravdu bych ocenil zpětnou vazbu s výhradami, i když se z nich dost možná neponaučím, protože jinak psát neumím. Za zkoušku by to ale stálo, ne? :)

Zároveň ale naprosto chápu, že tak úplně nezapadám do standardu, na který je tu valná většina návštěvníků zvyklá a minimálně části z nich nejsem schopen nabídnout to, pro co sem přišli.

Pro ty z vás, které jsem potěšil a navnadil mám dobrou zprávu: Druhý díl už je odeslán k editaci, snad naplní vaše očekávání.
Citovat
+2 #13 Odp.: Set the world upside down: Preludiazmetek 2022-07-22 22:14
To ne úplně nízké, ale současně ne vysoké hodnocení nechápu. Pro mě to je jedno z největších očekávání tady. Není to dlouhé, ale slibuje...Já se těším, co bude dál.
Citovat
+2 #12 Odp.: Set the world upside down: PreludiaHonzaR. 2022-07-22 13:53
Cituji Olda:
Cituji HonzaR.:
Cituji Olda:
Tak já nevím, asi mám jiná kriteria na kvalitu textu než valná většina hodnotících, je to ve zdejších poměrech víc než nadprůměrně napsané, dobrá práce s formou, díky citlivému použití jazyka to má i vnitřní soudržnost a především skvělou atmosféru, vtip a nadhled, tedy stručně řečeno má to „šmrnc“ bez sentimentu. Snad to autora od pokračování neodradí, byla by to škoda.

Skvěle řečeno, respektive napsáno. Kolikrát by mě vážně zajímalo víc to, proč se někomu něco nelíbí, než proč líbí.

Tohle má víc než jenom erektivní účinky. A to pokračování chci taky.

Takových příkladů zapadlých skvostů je tu po pravdě víc, prohlížel jsem to od počátku webu, ani zdaleka jsem neotevřel všechno, ale i tak jsem našel nemálo podobně nedoceněných textů a nejen textů, ale třeba i doprovodných vizuálů. Autory to následně po několika pokusech od další publikace bohužel nejspíš odradilo. Škoda nevyužitého potenciálu, ale zákazník je pán, tak to prostě je.

A vkus zákazníků různý. Taky se nám nelíbí všem každej chlap, ne? :-)
Citovat
+2 #11 Odp.: Set the world upside down: PreludiaOlda 2022-07-22 12:01
Cituji HonzaR.:
Cituji Olda:
Tak já nevím, asi mám jiná kriteria na kvalitu textu než valná většina hodnotících, je to ve zdejších poměrech víc než nadprůměrně napsané, dobrá práce s formou, díky citlivému použití jazyka to má i vnitřní soudržnost a především skvělou atmosféru, vtip a nadhled, tedy stručně řečeno má to „šmrnc“ bez sentimentu. Snad to autora od pokračování neodradí, byla by to škoda.

Skvěle řečeno, respektive napsáno. Kolikrát by mě vážně zajímalo víc to, proč se někomu něco nelíbí, než proč líbí.

Tohle má víc než jenom erektivní účinky. A to pokračování chci taky.

Takových příkladů zapadlých skvostů je tu po pravdě víc, prohlížel jsem to od počátku webu, ani zdaleka jsem neotevřel všechno, ale i tak jsem našel nemálo podobně nedoceněných textů a nejen textů, ale třeba i doprovodných vizuálů. Autory to následně po několika pokusech od další publikace bohužel nejspíš odradilo. Škoda nevyužitého potenciálu, ale zákazník je pán, tak to prostě je.
Citovat
+2 #10 Odp.: Set the world upside down: PreludiaHonzaR. 2022-07-22 11:38
Cituji Olda:
Tak já nevím, asi mám jiná kriteria na kvalitu textu než valná většina hodnotících, je to ve zdejších poměrech víc než nadprůměrně napsané, dobrá práce s formou, díky citlivému použití jazyka to má i vnitřní soudržnost a především skvělou atmosféru, vtip a nadhled, tedy stručně řečeno má to „šmrnc“ bez sentimentu. Snad to autora od pokračování neodradí, byla by to škoda.

Skvěle řečeno, respektive napsáno. Kolikrát by mě vážně zajímalo víc to, proč se někomu něco nelíbí, než proč líbí.

Tohle má víc než jenom erektivní účinky. A to pokračování chci taky.
Citovat
+3 #9 Odp.: Set the world upside down: PreludiaOlda 2022-07-22 11:26
Tak já nevím, asi mám jiná kriteria na kvalitu textu než valná většina hodnotících, je to ve zdejších poměrech víc než nadprůměrně napsané, dobrá práce s formou, díky citlivému použití jazyka to má i vnitřní soudržnost a především skvělou atmosféru, vtip a nadhled, tedy stručně řečeno má to „šmrnc“ bez sentimentu. Snad to autora od pokračování neodradí, byla by to škoda.
Citovat
+2 #8 Odp.: Set the world upside down: PreludiaSinme 2022-07-21 19:09
Námet vyzerá naozaj zaujímavo a teším sa na ďalší diel. :-)
Citovat
+3 #7 Odp.: Set the world upside down: PreludiaAwinita 2022-07-20 22:15
Za mě skvělé. Čisté, originální a kultivované. A ve všech pozitivních významech příjemně intelektuální.
Citovat
+1 #6 Odp.: Set the world upside down: PreludiaGD 2022-07-20 12:17
Cituji S.Frei:
Děkuji... Už zase zkouším, co všechno mi u vás ještě projde a co už bude označeno za šílenství. :)

tak to bych chtěl vidět co by prošlo redakcí a bylo tady po zveřejnění způsobem jak uvádíš. :D
Jinak fakt dobrý námět i zpracování, tak jsem zvědavý vdov bude dál
Citovat
+3 #5 Odp.: Set the world upside down: PreludiaZdenda TB 2022-07-20 09:15
Včera před spaním to bylo milé, rychlé, potěšilo. Pln očekávání jsem na další díl. Tohle vypadá na zajímavou, netradiční sérii. :-)
Citovat
+4 #4 Odp.: Set the world upside down: PreludiaS.Frei 2022-07-19 23:49
Děkuji... Už zase zkouším, co všechno mi u vás ještě projde a co už bude označeno za šílenství. :)
Citovat
+2 #3 Odp.: Set the world upside down: Preludiaaduška 2022-07-19 20:07
Tak tohle mě opravdu pobavilo a navnadilo na další díl zároveň. :) Další pěkné počtení. 8)
Citovat
+7 #2 Odp.: Set the world upside down: PreludiaHonzaR. 2022-07-19 18:21
A zase to má atmosféru... Je to rozhodně skvěle napsaný, má to humor, má to poetiku, má to kouzlo. A "Preludia" jsou hodně slibnej název. 😇
Jo, tohle se mi líbí moc.
Citovat
+1 #1 Odp.: Set the world upside down: Preludiazmetek 2022-07-19 17:12
Hledání lásky přes ďábla a čarování...věčné téma, že? Pro mě teď za plný počet. ;-)
Citovat