Tento web, věříme, přináší mnoho funkcí a nástrojů, které zpříjemní čas zde strávený jak čtenářům, tak i autorům povídek. Na této stránce jsou ty nejdůležitější vlastnosti elektronického archívu shrnuty a popsány. Možná ale důležitější než jejich samotný výčet je fakt, že jsme rozhodnuti server stále rozvíjet a přidávat nebo upravovat funkce, s nimiž přijdete vy, uživatelé.

Kategorie a rychlé výpisy

Erotické povídky jsou velmi různorodé, stejně jako pestré jsou erotické fantazie pisatelů. Jelikož i čtenáři mají různý vkus či momentální náladu, jsou všechny texty členěny do několika kategorií přístupných z levého menu. Viditelně jsou odděleny povídky z Ostrovního světa (tedy naší literárně-erotické hry) a povídky klasické, zahrnující nejrůznější volnou tvorbu. Po kliknutí na příslušnou položku menu se vypíše seznam textů řazený od nejnovějšího. Zároveň se otevře ještě nabídka tří podkategorií v menu, které dále povídky dělí podle kritéria, které je snad pro každého čtenáře důležité: romantika, klasika a tvrďárna - o jejich tématice netřeba mluvit. Poslední kategorií jsou romány, kde uchováváme nejdelší a nejkvalitnější povídkové řady.

Ten, kdo nedává přednost žádnému žánru a chce si rychle zobrazit všechny nové texty, které se na serveru poslední dobou objevily, může využít položky Číst povídky v horním menu.

Vyhledávání a třídění

Mimo tyto přednastavené kategorie je možné vypsat povídky podle daleko jemnějších požadavků. Ke každému textu je přiřazeno větší množství vlastností (například prostředí, kde se povídka odehrává, počet kluků a jejich věk, vyskytující se sexuální praktiky apod.) a podle jakékoli jejich kombinace je možné povídky filtrovat. Komentář vyžaduje jenom jedna z nich a to forma:

  • povídka je standardní kratší kompaktní text, většinou jednolitý bez rozdělovníků, neobsahuje skoky v prostředí či čase, k vyvrcholení příběhu dochází během deseti minut četby
  • novela je delší útvar podobný povídce, může být však rozdělen na několik oddílů (známé *** uprostřed stránky), nebo tvoří delší na sebe navazující texty ze série (na pokračování); příběh bývá složitější a postav větší počet, umožňuje hrát si s gradací děje a rozvinout popisné části textu
  • román je objemné vyzrálé dílo členěné do kapitol, které velmi volným způsobem přibližující čtenáři komplikovaný nebo velmi dlouhý děj; na rozdíl od povídek na pokračování (oblíbené "díly") nemusí být kapitola samostatným uceleným příběhem s rozuzlením a... prostě finálem ;-)
  • básní nazýváme jakoukoli erotickou lyriku nejen ve formě veršů, ale také prózy (tzv. báseň v próze), bývá silně subjektivní a zaměřuje se spíše na předání emoce než sexuálního stimulu
  • experimentem je vše, čehož forma nebo obsah jsou natolik výjimečné, že se nedají zařadit do standardních forem - sami nevíme, čeho se zde můžeme dočkat :-)

Redakční a publikační systém

Posláním webu je shromažďovat kvalitní povídky a jejich autory - z toho důvodu jsme zvolili redakční systém publikace. Napsáním textu to tedy pro autora (v principu) nekončí, povídka se po odeslání ve formuláři nezobrazí uživatelům hned, ale putuje do redakce. Editoři si ji projdou, posoudí její kvalitu, provedou případné gramatické úpravy a text během jednoho až několika dní publikují nebo vrátí autorovi s radami a návrhy na zlepšení. Pro čtenáře to znamená jediné: vyšší a hlavně zaručenou úroveň povídek, dobře čitelných, bez gramatických chyb nebo pochybného děje. Zkušeným autorům umožňuje publikovat na důstojném místě a těm méně zkušeným zase příležitost mnoho se o psaní dozvědět a posunout se ve vlastní tvorbě dál. Navíc po odeslání povídky je stále možné ji editovat - neztrácíš tedy možnost dodatečného zásahu do textu. Více o procesu publikace najdeš v sekci Publikace povídky.

Profily uživatelů

Je přirozené, že aktivní uživatelé webu, často autoři, ale také činní komentátoři, chtějí alespoň částečně vystoupit z šedé anonymity. Na webu je tedy k dispozici systém profilů, který umožňuje vystavit o sobě zamýšlené informace nebo kontaktovat autora či čtenáře (aniž by byl zveřejněn jeho mail). Na profilu se zobrazuje také seznam všech napsaných povídek a celkové hodnocení autora jeho čtenáři. Ti nejlepší se zde mohou pyšnit také čestným oceněním udělovaným čtenáři či redakcí.

Profily hrají také velmi důležitou roli v Ostrovní části webu - v literárně-erotické hře, kde umožňuje prezentovat svou literární postavu se vším všady. Od prosté oblíbené barvy a sexuálních tužeb, přes její historii a dosavadní život, až po životní cíle nebo dokonce světonázory. 

Z důvodu, že někdy chtějí uživatelé oddělit informace o sobě jako o autorovi povídek a informace o své postavě na Ostrově, je umožněno vytvořit si více účtů z jedné IP adresy. Ale pozor - chcete-li udělat "díru do světa" erotických povídek, moc to s účty nepřehánějte, ať pozornost svých čtenářů nedrobíte mezi mnoho fiktivních autorů.

Ostrovní literárně-erotická hra

Erotické gay RPG je dost možná náš nejkreativnější počin - a ačkoli se může zdát zprvu nezvyklý, máme tušení, že by se mohl stát jednou z velkých předností webu. Virtuálních realit je internet plný - většinou se ale zaměřuje na simulace fantasy, sci-fi a nebo běžného života (a to ať formou grafických 3D her nebo těch literárních), na gay erotiku se ale nezaměřuje nikdo. Jelikož jsi zavítal na server s povídkami, tipuju, že jsi už zkoušel psát "příběhy" na chatovacích portálech nebo si vymýšlet svůj vlastní erotický svět. Ostrov je ještě propracovanější a umožňuje ti vytvořit skutečně svou virtuální realitu, kde ovšem nebudeš sám. Tak jako v reálném světě, i tady bude mnoho dalších kluků, s nimiž můžeš zažít cokoli. Ať už se na tom předem dohodnete a napíšete povídku spolu, nebo půjde o náhodné literární setkání, které vyústí... v plavbu na katamaránu pod horkým poledním sluncem, návštěvu domorodých kmenů v centrální divočině nebo vstup do policejních sborů s tvrdým režimem. Více informací na již avizované sekci Ostrov: jak hrát.

Volné formátování, více autorů, seskupování

Na tomto webu je možné povídku libovolně standardně formátovat: využívat nadpisy a řezy písma, centrování, odsazování, vkládaní čar nebo seznamů apod. Přesto existují určitá obecně platná pravidla, která je při psaní dobré dodržovat, texty se budou lépe číst a nebudou vypadat jako každý pes, jiná ves. Každé povídce přidá autor ještě množství vlastností (zmíněné tagy pro filtrování) a může připsat komentář pro editory. Povídky je také možné seskupovat do volné řady na pokračování s možností přímé navigace mezi nimi.

Rádi bychom podpořili možnost víceautorského psaní, tedy tvorby/popisu jednoho děje z pohledu dvou či více autorů, kteří v takové povídce mohou vystupovat i jako její postavy. Míra zábavy a vzrušení spojená s takovým psaní je ještě o řád dále než u klasického psaní. Proto jsme přidali možnost více rovnocenných autorů k jedné povídce, která se jim takto objeví na obou jejich profilech.

Hodnocení a oceňování Autorů

Je dobře známo, jak důležité pro autora je cítit uznání a nebo povzbuzení. Stejně tak čtenáři mají chuť dát najevo, zda povídka, kterou právě dočetli, patří mezi nejlepší na serveru, nebo je naopak napadá řada postřehů ke zlepšení autorových snah. Ke každé povídce je tedy otevřená diskuze s možností hodnocení hvězdičkami podle několika ohledů. Toto (pozitivní) hodnocení je potom pro autora velkou devizou, které více a více zviditelňuje jeho texty a zvyšuje jeho autorský rating. Mimo tato spontánní hodnocení jsou pravidelně vyhlašovány ankety o povídky roku.

Komunikace v KOMUNITě ČTENÁŘŮ A AUTORŮ

Ne vždy je veřejná diskuze pod povídkou to pravé místo pro komunikaci s autorem, proto jsme přidali i možnost odesílání soukromých zpráv mezi všemi uživateli v rámci webových stránek. Ctíme bezpečnost a anonymitu uživatelů, proto nejsou e-mailové adresy nikde zveřejněny, ani není možné odesílat zprávy přímo do e-mailových schránek.

Pro veřejnou komunikaci a sdílení nápadů mezi čtenáři, autory i redakcí webu slouží diskuze rozdělené do několika málo kategorií. Vyjádřit se tak v současnosti můžete k fungování webu, domlouvat si společné psaní povídky nebo podělit se o dobrý námět na nějaký příběh.

Redakční tým webu je možné kontaktovat pomocí speciálního formuláře přístupného z hlavního menu.