SLOVO REDAKCE

24. březen 2024 | Milí čtenáři, milí autoři,

začátkem jara a velikonočního času si nás v české kotlině vzal do parády nezvykle chladný vítr. A možná se těšíte, až se trochu oteplí. To na Ostrově je počasí po celý rok téměř stejné: ráno přináší teplý vzduch vláhu, k večeru vítr hřeje a obrací listy banánovníků. V našem literárním světě na OP počasí také dobře vzdoruje vrtochům toho každodenního světa tam venku – povídky nás totiž přenesou přesně tam, kde chceme být. A to je totiž jejich největší síla.

jaro

Pojďme se nyní podívat, jaké texty vás minulý rok do ideálních fantazií přenášely nejlépe – ano, čeká nás vyhlášení naší výroční ankety o nejlepší povídky roku 2023! Tak se pohodlně usaďte, začínáme.

Kategorie Romantika – povídky s příběhem, přesahem, povídky, které s vámi pohnou, pohladí i dojmou. Jejím vítězem se stává… Dušan Bartoň a jeho Vzpomínka na chatu! Gratulujeme!

A kdo si vaše srdce získal v kategorii Klasika, kategorii, kterou má rád snad každý? Povídkou roku jste zde zvolili… P.Waitsovy Necky! Gratulujeme!

Pokračujeme kategorií pro zkušené znalce – Kategorie Tvrďárna. Zde nejvíce hlasů získal a povídku roku získává… HRÁŠEK a jeho Myš dobré naděje! Gratulujeme!

A jako poslední si necháváme kategorii zaměřující se na rozsáhlá díla, kategorii Romány. V boji o vaše hlasy zde nejvíce uspěl a románem roku se stává… Max Remotus a jeho Rytíři ze Zvonu! Gratulujeme!

Všem vítězům gratulujeme a jejich texty se budou od nynějška pyšnit titulem Povídka roku 2023. Doufáme, že jste s těmito příběhy prožili příjemné chvilky, a pokud máte chuť, dejte si je ještě jednou. Konec konců, venku na vás čeká jen studený vítr, ale tady, tady je teplejší klima.

Hezké Velikonoce přeje
Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

25. únor 2024 | Milí čtenáři, milí autoři,

jaro na Ostrově opět předstihlo samo sebe a stejně jako přímořská vůně čaje předbíhá onu svíravost senchy a bezmračný západ slunce věští černé nebe s tisíci hvězd, tak i teplý únorový vzduch nad parky, v ulicích nebo v otevřeném okně tuší, že slunce a tepla si letos užijeme hodně. Ale nejen květnové tropy, připomíná také, že je nejvyšší čas na jinou jarní událost: anketu o nejlepší povídku uplynulého roku. Vybírali jsme tentokrát z 293 textů a ten výběr co do originality a kvality předbíhá sám sebe 🙂 Pusťme se tedy do něj!

discobolos

V kategorii Romantika se nominovali: zmetek a jeho Forever love, Max Remotus s Pojízdnou prodejnou, Isirisini Ropičáci, nebi a Sněhová bouře a peleton uzavírá Dušan Bartoň a jeho Vzpomínka na chatu.

Kategorii Klasika letos opanovali: Max Remotus a Cesta do země, kde zítra již znamená včera, Vikys s Herci, dále magnus a jeho Letní vzpomínka, P.Waitsovy Necky a také Isiris s Voba a spolu.

Kategorii Tvrďárna reprezentují: PMBottom a jeho Dnes, čubičko, Isiris s Hodinovým manželem, Ron a Mizera, HRÁŠEK a jeho Myš dobré naděje a nakonec nichewriter a Navždy v mým kámošovi.

Anketu stejně jako minulý rok uzavřou Romány, tentokrát od těchto tvůrců: visions_of_dream – Oliver – 3. bonusová kapitola, mišo64 s blackem a jejich Poranené vtáčatá, King of Deathtown s Alianorem a jejich Propadák, Max Remotus a jeho Rytíři ze Zvonu a také Bamira s jeho Znovu nalezenou láskou.

Hlasovat o svých favoritech můžete právě teď! Pokud si chcete texty připomenout, nebo vám v minulých měsících utekly, máte jedinečnou příležitost se k nim vrátit a začíst se do povídek, které v době svého vzniku byly jen předtuchou dneška, bezmračným západem slunce.

Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

28. říjen 2023 | Milí čtenáři, milí autoři,

podzimní barvy jsou opět tu. Malíři na tyto žlutohnědé odstíny používají okry, umbry a sieny, ale naším jazykem na OP jsou slova. A tak při procházkách hledáme místo barev ta správná slova: pozorujeme těžkost poletujících listů platanu a brodíme se v šustění bot.Na konci světa

Letos se takto podzimním způsobem na OP procházíme už pojedenácté. Opravdu, tento měsíc slavíme na Ostrově 11. narozeniny a jako každý rok jsme si pro vás i tentokrát připravili dárek v podobě sborníku. A o čem bude?

Celý sborník je letos věnován unikátnímu a autentickému svědectví minulé doby od Maxe Remota. Jeho povídky jsou životními příběhy komunity kluků v průřezu let 50. až 70. a kromě samotné dramatické linky, někdy tragické, jindy humorné, přináší i neobyčejný vhled do estetiky, myšlení i společenských způsobů, které už mnozí čtenáři nezažili. Věříme, že takto zhmotněný výběr Maxova povídkového díla ve formě ebooku zaujme nejen čtenáře OP, tak i širší komunitu mimo náš web.

Přejme tedy Maxovi, jeho nové knížce i našemu Ostrovu štěstí a pevné zdraví do dalšího barevného roku, pro který bude radost hledat ta správná slova.

Hezký podzim přeje
Vaše Redakce

 

SLOVO REDAKCE

1. květen 2023 | Milí čtenáři, milí autoři,

teplé počasí, čistá obloha, první Máj. Tipli bychom si, že řada z vás si říkala, jestli to není náhodou dobrá příležitost pro nové slovo redakce. A skutečně, je 🙂

Začněme tím, na co se určitě už pár týdnů těšíte – vyhlášení ankety Povídka roku 2022, opět v několika známých kategoriích. Za malý okamžik se tedy dozvíte, koho si pozveme na pomyslné OP pódium. Jako obvykle to pro vás nebyla lehká volba, do finále se probojovaly samé dobré texty. Ale nezdržujme, začínáme právě teď!jaro

Ocenění nejlepší romantická povídka předešlého roku získává… Ian za povídku Poslední první láska! Gratulujeme. V kategorii Klasika obdržel nejvyšší počet hlasů dexx07 s textem Luiperd jag in die Donker a stává se naším druhým oceněným. Také gratulace! Kategorii Tvrďárna letos opanoval Hrášek se svojí Hernou a přichází za námi na pódium. Blahopřejeme. A poslední tradiční disciplínou jsou Romány a v ní zvítězil… HonzaR. a jeho Ragtime. Gratulujeme!

Kromě skvělých povídek dnešních oceněných autorů bychom rádi vzdali hold ještě jedné zajímavé kategorii textů. Už delší dobu si všímáme, že se nám na OP objevují realistické, možná dokonce autobiografické příběhy z Československa, z období před Sametovou revolucí. Z těchto povídek se nám postupně profiluje žánr sám o sobě: pro mnoho z čtenářů může být čtení návratem do mládí, pro jiné zajímavý exkurz do dob, které jsou nám málokdy ukázány v naší perspektivě. Kromě zajímavých příběhů jde tedy i o určitý odkaz dřívějších dob, naší československé kultury, a my bychom o něj rádi začali ještě více pečovat. Proto pokud náhodou doma máte nepublikované texty z této doby, nebo v hlavě nosíte vzpomínky, které by vydaly na povídku nebo sérii, odvažte se nám texty poslat a nebo se nám jen s (vaším) příběhem ozvat – možná najdeme autora, který by ho převedl do slov a zvěčnil na našem webu. Zapřemýšlejte o tom a nestyďte se napsat! 🙂

Ale z historie zpět do současnosti. Jak asi víte, chystá se i letos Prague Pride. Nicméně kvůli růstu cen se finančně komplikuje jeho zajištění. Proto organizační tým připravil projekt na Darujme, kde můžete pomoci malým příspěvkem k dobré věci. Buďme rádi, že dnes je doba mnohem otevřenější a akce tohoto typu nás nestojí víc než jen pár stovek podpory 🙂

Hezký první Máj přeje
Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

4. březen 2023 | Milí čtenáři, milí autoři,

Březnové OP.
V tichu tvé obrazovky
svítí anketa.

Jak jinak než autorským haiku můžeme začít březnové slovo redakce? Jak již japonská minimalistická forma napověděla, čeká nás totiž vyhlášení dalšího ročníku ankety o nejlepší povídky uplynulého roku. Doufáme, že vás tedy naladila do správně umělecké nálady a před samotným hlasováním si kandidátská díla ještě jednou osvěžíte 🙂 Přejeme hezké počtení!discobolos

V kategorii Romantika se nominovali: zmetek a jeho Čarodějnice, HRÁŠEK s Lapiduchem, Ianova Poslední první láska, Marcel a Vôňa a peleton uzavírá Dušan Bartoň a jeho Vzpomínky 10.

Kategorii Klasika letos opanovali: Isiris a Dv@ online, verze 2, Ag. s Džiu-džitsu, dále dexx07 a jeho Luiperd jag in die Donker, Mattův Můj nový spolubydlící Theo a také Vikys s Neznámým z baru.

Kategorii Tvrďárna reprezentují: HRÁŠEK a jeho Herna, Isiris s Hodinovým manželem, KinkyGay a Kluci z parku, P.Waits a jeho Motýl v síti, Mykes a Sprcha, trest, vášeň a nakonec De2nh4 a Žár a chlad.

Anketu stejně jako minulý rok uzavřou Romány, tentokrát od těchto tvůrců: Vanggerland – Marek a já, Isiris s visions_of_dream a jejich Opojení, black s Otoč sa k slnku, HonzaR. a Ragtime, Max Remotus a jeho Rytíři ze Zvonu a také Alianor s jeho Zkouškou ohněm.

Těšíme se na vaše hlasy a věříme, že váš favorit dostane frčku Povídka roku 2022. A pokud ne, tak to přece vůbec nevadí. Užijme si, že na OP nemusíme s nikým soutěžit a nic nikomu dokazovat. OP je prostě japonská zahrádka pohody 🙂

Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

31. prosinec 2022 | Milí čtenáři, milí autoři, milí příznivci OP,

rok 2022 na Ostrovních povídkách se nám uzavírá. A byl to rok dobrý. Ale nepleťme si ho s rokem 2022 tam venku. Ten náš, ostrovní, je úplně jiný. OP kalendář se totiž počítá od objevení Ostrova v roce 0 maorskými mořeplavci, kteří ho ale neosídlili. Strážili ho jako ostrov klidu a svobody pro další generace, jako útočiště pro dobu, která ho bude potřebovat. Až jsme ho před deseti lety, na podzim roku 2012, osídlili my a vytvořili tu svět tak trochu sám pro sebe, utvářený každou jednotlivou povídkou, starou kultovní i nově napsanou.PF 2023

Proto náš rok není tím neutěšeným rokem venku. Ten vypusťme z hlavy. V našem roce 2022 jsme společně napsali, opravili a publikovali 311 povídek – skoro na každý den jednu! Nejvíce se urodilo romantik (152 kousků), ale v žánru klasika (bez jedné 100) jsme zůstávali v těsném sledu. A poličku s nápisem Tvrďárna obohatilo dalších 60 textů. Z autorské obce se tento rok zapojilo 45 autorů, kterým tímto děkujeme za spoluvytváření Ostrova :-)

V roce 2022 jste měli nově možnost stahovat a číst již sestavené sborníky na celosvětové službě Google knihy. Se svými 933 staženími se ostrovní publikace dostali i k lidem, kteří by o OP jinak nevěděli. Letos jsme do této knihovny přidali jeden nový sborník a do dalšího roku chystáme další, včetně jednoho rozsáhlejšího literárního překvapení.

Ani v roce 2022 jste nezapomínali na podporu provozu OP. Jako každý ostrov, i ten náš digitální má náklady na samotné udržení a také rozvoj. Celkem 9 z vás nám 27× přispělo, někteří i pravidelně. Každému z vás velmi děkujeme, bez vás bychom tu jako Ostrované dřeli bídu s nouzí.

A co si popřát do nového roku 2023? Myslíme, že pokud zůstaneme tím, co jsme – svébytný, přátelský, nezávislý a svobodný ostrov gay literární fikce – bude to nadmíru šťastný rok OL (Ostrova léta) 2023. Nemyslíte?

Vše dobré a mnoho radosti přeje
Vaše Redakce OP

SLOVO REDAKCE

28. říjen 2022 | Milí čtenáři, milí autoři,

v říjnu před deseti lety se na neznámém webu se záhadným názvem Ostrovní povídky objevily první autorské texty. K našemu překvapení plných osmnáct kousků originální gay fikce. I když tehdy četlo OP jen pár návštěvníků a vyhledávače zobrazovaly web asi na padesáté stránce, tušili jsme, že má smysl vytrvat. Těch osmnáct skvělých povídek nám totiž slibovalo, že si OP čtenáři dřív nebo později najdou.

Kluci ze vsi a městaA taky že našli! Během těch deseti let u břehů Ostrova zakotvilo na kratší i delší dobu přes 150 autorů (někteří jsou s námi po celou dobu!) a postupně vytvořili na téměř dva tisíce textů, z toho 400 povídek, 200 povídkových sérií a na 28 románů. Vydali jsme 7 sborníků a 2 knihy. Pod povídkami jste si vyměnili skoro 16 tisíc komentářů, přečetli 59 našich Slov Redakce a texty našich autorů jste si přečetli... a teď se držte: 10 milionkrát. Jak je tedy vidět, dnes jsou OP nejen archivem dekády vývoje česko-slovenské gay-erotické literatury, ale také místem čilého komunitního života čtenářů a autorů, útočištěm jejich inspirace a svobodné tvorby, bezpečným prostorem naší romantické a erotické fantazie.

Poslední dny nám ovšem krutě připomněly, že tato safe spaces, bezpečná místa, jsou cenná a nejsou samozřejmá. Že být tím, kdo jsme, a žít životy a snít sny, které chceme, vyžaduje i v dnešní době odvahu a podporu. OP byly, jsou a vždy budou takovým Ostrovem Podpory. Za Redakci můžeme slíbit, že tento Ostrov budeme pořád chránit pro všechny, nebudeme ho zpoplatňovat ani jinak omezovat, naopak – bude vždy svobodně otevřený všem, kdo na něm budou chtít přátelsky žít. Slibme si, že na Ostrově budeme dál respektovat všechny barvy duhy a jedinečnost každého z nás. To je nejlepší dárek, který můžeme OP k 10. narozeninám dát, a nejmocnější způsob, jak "náš" svět bránit.

Ale abychom si k výročí dali přesto něco trochu hmatatelnějšího, připravili jsme další tématický sborník, tentokrát o Klucích ze vsi a města – sestavený opět z vašich originálních příběhů za celou historii OP. Tak to oslavme připomenutím si už legendárních, ale i novějších povídek ze zlatého fondu.

Všem děkujeme za věrnost a těšíme se, jaká literární dobrodružství na nás autoři chystají a kam naše OP za příští dekádu dovedeme. Vše nejlepší nám všem! 😊

Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

3. duben 2022 | Milí čtenáři, milí autoři,

od posledního slova redakce se toho hodně změnilo. Po téměř deseti letech existence OP tím tentokrát nemáme na mysli počasí. Spolu s vámi cítíme úzkost nad lidským šílenstvím, o kterém jsme si mysleli, že se do Evropy už nikdy nevrátí. Nečekali jsme, že to kdy řekneme, ale s hořkým údivem si uvědomujeme, že se naše OP oproti světu tam venku stává takovým malým ostrůvkem normálnosti. Ať už se tedy v běžném životě s obtížností této doby pereme, jak se dá, pojďme si na nekonečných plážích Ostrova vytvořit skryté útočiště v barevných světech, příjemné místo k nadechnutí. Můžete napsat svým přátelům nebo oblíbeným autorům soukromou zprávu, nebo se povzbudit v komentářích a nebo napsat hřejivý příběh, nad kterým dumáte už dlouho.sberac vina

Byli bychom opravdu rádi, kdybyste na OP dokázali nabírat sílu a odvahu na to čelit a pomáhat světu tam venku. Protože to je to, co jde OP nejlíp a čím se tady můžeme vzájemně podpořit. OP je totiž Ostrov Podpory.

A v tomto duchu nás těší, že můžeme vyhodnotit anketu Povídky roku 2021. Vybírali jste z řady skvělých autorů a originálních textů – komu se tedy poštěstilo dostat se na stupínky vítezů? Milí čtenáři a milí autoři, v kategorii Romantika titul Povídka roku vyhrává… Ian za svou sérii Calamares! Gratulujeme! Klasickou kategorii Klasika opanoval... Miky se svojí Story of My Life! Krásný text, díky! A nejlepší tvrďárnou roku 2021 v česko-slovenském literárním prostoru se stává… nebo stávají… Kluci z parku od KinkyGay! Rovněž blahopřejeme! A nakonec oceněným románovým dílem předešlého roku jste zvolili… Soukromé blues z pera HonzyR.! Gratulujeme! Štítky "Povídka roku 2021" už letí na vaše texty. ;-)

Jako každý rok, i tentokrát bylo těžké vybírat ze skvělých autorů ty oceněné. Takže čest i všem nominovaným: díky za vaši práci a pišme dál a víc, ať je příští rok… vybírání minimálně stejně těžké :-)

Mnoho sil a radosti do další práce na OP přeje
Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

14. únor 2022 | Milí čtenáři, milí autoři,

posledních pár dní se nám Valentýn krásně proháněl na bílém koni po různých koutech republiky a my si užívali romantické závěje, roztomilé sněhové jazyky, anketu o povídky roku, stopy srn vyšlapané do stezky… Říkali jsme anketu? Ale jistě, jako každý rok, i tentokrát vyhlašujeme na přelomu zimy a jara hlasování o nejlepší povídky za rok 2021! Pojďme se tedy podívat na letošní bojovníky.

discobolos

V kategorii Romantika se utkají: lan a jeho Calamares, HonzaR. s Kukačkou pod třešní, zmetek s povídkou Plášť s peřím z ledňáčka, Isiris a její Srdíčková izolepa a Marcelův Úsmev.

Za kategorii Klasika byli nominováni: dexx07 s povídkou ’75ᵗʰ, dvojice HonzaR. a Kev1000 a jejich Freeride, zmetkův Chameleon, Morální dilema od Rozteklé duhy a peleton uzavírá Miky se svou Story of My Life.

Kategorii Tvrďárna letos reprezentují: Isiris s El Diablo, KinkyGay a jeho Kluci z parku, Hrášek a Kniha knih, dále Kolibřík od P.Waitse a nakonec maxim a jeho Viki.

A poslední kategorií jsou Romány, kam se probojovali: Kamil a Ben od Isiris, Oliver z pera visions_of_dream, aduška se svým Samuelem, HonzaR. a Soukromé blues a konečně Alianor s King of Deathtown a jejich Valčepo.

Na valentýnskou tradici se názory různí, ale doufáme, že nikdo nezanevřel na tradici OP anket :-) Udělejte si dobrý čaj nebo kávu, prolistujte znovu tyto skvělé povídky, zavzpomínejte na jejich hrdiny a hlasujte pro své favority pečlivě a odpovědně. Přece jenom, posíláte tím vašim autorům pohlednici okouzlení, obdivu a podpory. Přímo ze srdce. No, nemáme pravdu?

Hezký a romantický Valentýn vám všem přeje

Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

31. prosinec 2021 | Milí čtenáři, milí autoři, milí Ostrované,

je opět poslední den v roce a ideální čas se tradičně ohlédnout zpět. Ať už byl tam venku ten rok, jaký chtěl, ve světě OP to bylo skvělých 12 měsíců. I letos probudíme jinak spící statistiky: tak tedy "databáze, databáze, kolik se toho v roce 2021 na stránkách urodilo?"PF 2022

Na OP jsme od 51 autorů dostali, opravili a publikovali celkem 373 povídek (což je víc než 1 denně!), z toho 242 v žánru romantika, 71 kousků v klasice a 60 tvrďáren. Podrobně projít a editovat takovou kupu byla fuška, které se ujalo 6 našich korektorů a členové redakce. A tyto kvalitní texty doputovaly tam, kam měly: na stránkách si je přečetlo skoro půl milionu návštěvníků, což musí každému našemu autorovi vykouzlit úsměv na tváři 😊 Z některých vybraných povídek jsme také sestavili dva sborníky OP, takže jich u nás najdete už rovných šest.

Za uplynulý rok jsme také zvládli OP vylepšit o online chat, který je stále oblíbenější, přidali podporu pro smajlíky v textu (stiskněte klávesu WIN+tečka) a umožnili vyhledávání povídek podle autora. Uspořádali jsme také literární soutěž, ze které jste si odnesli kromě tří ocenění také poukazy na nákupy.

Ale podařilo se nám pro vás nachystat ještě jednu věc, kterou jsme vám ještě neoznámili a nechávali si ji jako překvapení. Všech šest sborníků jsme vydali prostřednictvím sítě Google knihy jako e-booky, které si lidé mohou stahovat zdarma. Knihy s vašimi texty se teď dostanou i ke čtenářům mimo rajón OP, dostanou se do světa. Jelikož knihy získaly své vlastní identifikační číslo, můžeme je všichni považovat za skutečně publikované. Pro mnohé autory to tak může být první vydání jejich díla, tak doufáme, že si ho náležitě užíváte! 😊

Ve světle těchto úspěchů naší komunity jsme v Redakci hrdí ještě na jednu věc: že nám to nestouplo do hlavy. Že zůstáváme skromní. Že se na webu nikdo nesnaží vydělávat, že jej necháváme i přes spoustu nabídek bez reklam a zdarma úplně pro všechny. O to víc si vážíme, že 17 z vás (najdete je mezi Patrony) naši činnost podpořilo 56 příspěvky – bez vás bychom provoz serveru a vylepšování stránek neutáhli a moc vám za dobrou vůli děkujeme. Pokud máte OP rádi a líbí se vám, jak je děláme a kam směřují, budeme rádi za podporu i v příštím roce.

Do nového roku 2022 přejeme naší OP komunitě hodně inspirace, radosti z tvorby, vzrušení z poznávání nového v erotice i stylistice a vůbec všechno, co nám tam ve světě venku může trochu chybět. Těšíme se na další super rok. OP 2022!

Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

31. říjen 2021 | Milí čtenáři,

zlaté barvy opanovaly stromy a čekají nás poslední dny teplejšího podzimu. S každým dalším dnem budou teploty klesat, dny se zkracovat, stromy shodí tu rozmanitou paletu tónů a zbydou jen holé větve. To, co lidem tam venku může připadat jako nastupující sezóna splínu, je pro nás věrné OPéčkům jenom další dobrá příležitost se zamotat do deky a s čajem, kafem, nebo jiným drinkem se pustit do psaní nebo čtení gay erotiky. A nejen to. Ve světě OP můžete sdílet postřehy k povídkám a nebo prostě pokecat tak trochu jinak, než je dnes na sociálních sítích typické. Každý podzim a nastupující zima nám připomíná, co všechno pro nás OP jsou a čím se nejen pro nás staly.

Muži a kluci

Jak jsme slibovali, přinášíme do podzimního času další povzbuzení ve formě 6. sborníku OP na téma… "kluci a muži", "mladíci a chlápci" nebo prostě "na věkovém rozdílu nezáleží" :-) Přiznejme se, že snad všechny už nějaká taková situace napadla: třeba jak takový 19letý skejťáček obejme top manažera akciové společnosti. Nebo vysokoškolský student zamyká dveře ministrovy pracovny. Jenom je otázka, jestli se díváte očima mládí nebo zkušených matadorů. Ve sborníku najdete desítku textů, ve kterých si všichni přijdou na své – od romatických spojení duší až po akčnější jízdu dvou protikladů. Autorům k vydání povídek samozřejmě gratulujeme a věříme, že si sborníky najdou opět cestu ke všem, které dobrá gay erotická literatura může zajímat.

Tak tedy neklesat na mysli a těšit se na nové i nově vydané povídky.

Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

1. května 2021 | Milí čtenáři,

teploty se nám opět vyšvihly do dvouciferných hodnot, třešně rozkvetly, začíná se opět objevovat pozitivní nálada a snad znovu začneme žít trochu společensky. A i kdyby to ještě chvíli trvalo, vypadá to, že na OP není o sociální kontakt nouze. Jsme rádi, že nově zprovozněný chat si našel své místo na slunci a hojně ho využíváte. Snad jste kvůli dlouhým nočním debatám nepřišli o svůj spánkový rytmus ;-) O to víc nás těší, že nápad na chat nepřišel z řad Redakce, ale všimli jsme si ho v diskuzích pod povídkami. Ukazuje to krásně, že OP vytváříme společně a že to tu budeme mít takové, jaké si to uděláme.

Pomůcka v hlavní roli

Hlavní novinka dnešního slova redakce ale z této redakce pochází. Jak už napovídá obrázek, na prvního máje přinášíme slíbený sborník, v pořadí už pátý, věnovaný nejoceňovanějším pěti povídkám v nedávné soutěži Pomůcka v hlavní roli. Záměrně ale povídky neřadíme v pořadí stupínků vítězů, protože všechny oceněné kousky byly skvělé a zaslouží si stejné šance u čtenáře sborníku. Kdo ví, sborníky budou mít vždycky dobře viditelné místo v naší OP knihovničce, tak třeba za dlouhé roky si noví čtenáři nebo i OP veteráni budou říkat: "Tak tahle povídka určitě tehdy vyhrála první místo! Jiná to ani být nemohla." Pohledy zpět, vzpomínky a snění o minulosti mají takový hřejivý charakter. S podobným úsměvem snad budeme vzpomínat na to, jak na toho prvního máje kvetly třesně a jak jsme na OP chatu trávili chvíle covidové samoty.

Tak ať ty OP chvíle stojí za to!

Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

28. března 2021 | Milí čtenáři, milí autoři,

dnešek si pro vás připravil dvě překvapení. Jedno byl přechod na letní čas a druhé, o dost příjemnější, je vyvrcholení jedné velké události – naší první povídkové soutěže o ceny! S výsledky vás dlouho napínat nebudeme, konec konců vavřínové věnce vidíte na obrázku vedle. Moc tedy gratulujeme našim vítězům: 1. místo získává HonzaR., 2. místo přísluší Isiris a Hrášek obsazuje 3. bronzový stupínek. Zabodovali jste u širokého čtenářstva nejen z OP, ale také Gaymegastoru, stejně jako u poroty složené z redakce OP a kluků, stojícími za zmíněným e-shopem, a to se svými povídkami Budeš můj Valentýn?, Punčová a Kniha knih. A máte být na co hrdí. Nejen že jste svými texty udělali spoustě lidem den zase o trochu lepší, ale navíc děláte dobré jméno česko-slovenské gay erotické literatuře! A zasloužíte si nejen dík, ale také slibované ceny :-) HonzoR., můžeš se těšit na slevu v hodnotě 2 000 Kč na Gaymegastoru, Isiris dostává 1 000 Kč a Hráška potěší pětistovka. Brzy vás kluci zkontaktují a ceny vám elektronicky pošlou.

Soutěž 2020 vítězové

Ale tím dárky nekončí! Někdy tři stupínky nestačí a my si to při vytváření žebříčku znovu uvědomili. Rozhodli jsme se tedy odměnit prvních pět autorů tím, že jim z povídek vytvoříme vlastní speciální e-book. A kdo že se do této pětice ještě probojoval? Svými povídkami porotu i veřejnost upoutali ještě… Zmetek se svým Kámošem (4. místo) a Vikys s povídkou Příležitost (5. místo). I vám gratulujeme a e-book bude v následujících týdnech k dostání v sekci Sborníky. A s touto autorskou pěticí bychom také rádi udělali malý rozhovor – kdy a jak se to semele, ještě nevíme, ale určitě se o tom včas dozvíte :-)

Někdy je ale těžké povídky porovnávat. Každá je unikátní a svým způsobem výjimečná. Chceme proto poděkovat vám všem, kdo jste se do soutěže přihlásili a bojovali se svými nápady, talentem a autorskou chutí. A jako poděkování vám, ostatním autorům i čtenářům, podporovatelům a přátelům OP, vyhlašujeme… Velikonoční maraton! Ode dneška až do Velikonočního pondělí budou vycházet hnedka dvě povídky denně. Těšíte se? Máte na co!

A to je pro tentokrát vše. Doufáme, že jste z novinek rádi, užívejte si home office a ideálně ve společnosti OP!

Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

6. března 2021 | Milí čtenáři,

sníh, 15° ve stínu, fujavice, pak zase odpolední "babí léto". Jako na horské dráze se necítí jenom počasí, ale také na OP to pádíme šusem. Máme pro vás hned tři novinky, všechny jako obvykle příjemné :-) Pojďme na to!

soutez 2020

A máme tu vyhlášení povídek roku 2020, toho numerologicky silného roku. Tadadáá. Vážení spoluobčani Ostrova, je mi velkou ctí otevřít tento galavečer malým ostrovním vtipem, momentík… "Takhle přijde zmetek do kavárny a…", pardon, vlastně on přijde na pódium! Vítězem nejlepší povídky roku v kategorii romantika se totiž stává… zmetek se svými Šedesáti šesti! Gratulujeme. Projev tě poprosím do komentářů… Krásná slova, děkujeme. A nyní: do absolutního čela v kategorii klasika se probojoval… Leckdo a jeho Hledači pokladů! Prosím, sem vedle zmetka. Taky gratulujeme! A dále tu máme kategorii nejobávanější, tvrďárny. A tu vyhrává… Petřík díky Ondrově převýchově! Pojď mezi nás, gratulace. A do čtveřice všeho dobrého tu máme kategorii romány, kterou ovládla… Isiris a její dvojice Kamil a Ben! Prosím, taky na pódium, moc blahopřejeme! Takže milí přátelé, určitě mluvím za všechny příslušníky OP světa, když vám poděkuju za super práci a mnoho příjemných chvil.

Když už jsme to otevřeli takto velkolepě, měli bychom oznámit v podobném duchu i ukončení další soutěže, tentokrát o ceny ve spolupraci s Gaymegastore.cz. Do termínu nám dorazilo 14 soutěžních povídek, které byly také publikované na blogu našeho partnera. Nyní už jen zbývá vybrat vítěze, kteří si odnesou poukazy na zboží dle výběru. Připravili jsme pro vás speciální anketu, tak prosím neváhejte a spolurozhodněte o trojici nejlepších. A neotálejte, anketa se může uzavřít již po dvou týdnech!

Možná jste tyto dvě události tak trochu předvídali, ale co ta třetí velká novinka? To neuhodnete, i když jste si o to tak trochu řekli sami :-) Tak tedy, podívejte se do levého menu dolů a najdete tam… první OP chat! Ano, dnes spouštíme možnost chatovat, povídat, nebo prostě jen veřejně klábosit o čemkoli, co máte zrovna na srdci. Chat je otevřený pro všechny registrované uživatele, takže pokud ses ještě nepřihlásil, tohle je ideální příležitost si účet založit. Tak doufáme, že se bude líbit a berme to jako další krok k ještě větší pospolitosti naší komunity.

Tolik k březnovým novinkám a přejeme, abyste na OP i v tomto měsíci zažili mnoho příjemných chvil této nelehké době navzdory.

Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

31. ledna 2021 | Milí čtenáří,

přišla pořádná zima. Po letech studeného bláta konečně bílé horizonty, kam se podíváte. Vločky včera klidně a vyrovnaně plachtící na střechy domů dnes vystřídaly přímo chuchvalce sněhu velké jako víčka od zavařovaček unášené větrem přímo proti oknu. V Redakci máme rádi to hemžení za okny, to zimní divadelní představení skromnosti, které nehraje pro diváky, ale přesto je má.soutez 2020

Na OP je to jiné, u nás je publikum důležité a dáme na něj :-) A proto ani letos neporušíme tradici a vyhlašujeme numerologicky silnou anketu o Povídku roku 2020. Vybírali jsme z 319 publikovaných textů podle hvězdičkového hodnocení a do finále tentokrát zařadili maximálně po jedné práci od autorů s nejvyšší oblibou čtenářů. Celkem můžete vybírat svého favorita mezi 20 povídkami, opět rozdělenými do kategorií. V romantice se umístili Isiris: Onzmetek: Šedesát šestJacq: The Game BeginsDušan Bartoň: Vzpomínky a nebi: Začátek; do klasiky se nominovali Leckdo: Hledači pokladů, zmetek: Já jsem ten druhý, Pip: Jednou večer, v jednom baru, Vikys: Naděje a LittleGiant: Čalouníktvrďárny letos reprezentují Alianor: Důkaz, Hrášek: HernaKinkyGay: Kluci z parkuPetřík: Ondrova převýchovaDominantniPraha: Tohle se mu nebude líbit a mezi romány o vaši přízeň zabojují Alianor: 2020, Isiris: Kamil a Ben, Ron: Kieran, nebi: Noc a den a HonzaR.: Soukromé blues. Takže popřemýšlejte, klidně se znovu začtěte a nezapomeňte: na vašem hlasu záleží! #VoteOP :-)

A pokud jste svojí práci mezi nominanty neobjevili, nevěšte hlavu. Připomínáme, že soutěž o ceny ve spolupráci s Gaymegastore.cz o Nejlepší tématickou povídku je v plném proudu a zbývá už jen měsíc do konce. Se svým textem se přihlásit může každý, ostřílený OP profík, stejně jako příležitostný autor i nováček, který zašle svoji prvotinu. A právě nováčky bychom rádi povzbudili. Ukažte tu pravou OP odvahu a jděte do toho po hlavě. A pokud by se hodila inspirace, jak začít, pište si: "Všechno začalo vločkou velkou jako víčko od zavařovačky. Dost možná ještě větší…"

Pevnou ruku nad hlasovací urnou i klávesnicí přeje
Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

31. prosince 2020 | Milí čtenáří, milí autoři, všichni milí Ostrované,

rok 2020 byl opravdu nemilý a složitý. Pojďme se ale jako tradičně ohlédnout za statistikami, které nás nebudou děsit: pozitivními čísly na OP. Byl to totiž opět rekordní rok. Publikovali jsme z pera 35 autorů celkem 319 kvalitních povídek, o 120 víc než minulý rok. Skoro 3 miliony slov si odvážně vzalo pod taktovku našich 6 korektorů. Všem vám děkujeme, protože toto jsou vážně heroické výkony!

pf2021

Ostrovní povídky jsou stále oblíbenější a my jsme za to moc rádi. Na stránky zavítalo přes 400 tisíc čtenářů, kteří zde mohli najít už přes celou tisícovku textů – nečekali jsme, že tuto magickou hranici pokoříme tak brzy. Jako vždy, více jste psali romantiku (178 povídek), ale ani klasika (64) a tvrďárny (77) nezůstávaly tolik pozadu. OP v roce 2020 publikovaly také dva sborníky (Kieran a Jiné světy), které si razí cestu i mimo komunitu na OP. Ve stále větší známost vstupují OP taky díky soutěži o ceny, kterou pořádáme ve spolupráci s Gaymegastore.cz, ale také díky rozhovoru pro magazín LUI.

Za úspěchem OP nestojí ale jenom práce Redakce, korektorů a autorů, ale také podpora vás, čtenářů. Během roku 2020 přispělo na provoz 6 z vás, někteří dokonce pravidelnými příspěvky. Všem vám velice děkujeme. Pokud cítíš, že bys také rád přispěl, udělat to můžeš zde přes bezpečnou platební bránu. A nebo nás podporuj jinak – šiř naše dobré jméno a čti naše podívky. Ať už se rozhodneš jakkoli, hlavní je, že nám zůstáváš věrný :-)

A na závěr by to chtělo zamyšlení do budoucna. Rok 2020 nás ale naučil, že plánovat se dá jenom skromně, život se stejně nějak zařídí. Místo úvah nad dalšími akcemi a nápady nad rozvojem OP si radši popřejme, ať si udržíme to, co je na OP dobré a výjimečné: nezkrocenou originalitu a odvahu autorů, pevnou vůli a vytrvalost korektorů, upřímný čtenářský zájem a trochu toho našeho nadšení z Redakce. Hezký a klidný rok 2021 vám všem!

Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

15. listopadu 2020 | Milí čtenáři, milí autoři,

je to tady! S chladnými listopadovými dny už nemusíme bojovat videi s hodinovou smyčkou hořícího krbu, ale tvůrčí aktivitou se špetkou férové soutěživosti. Po rozsáhlejších přípravách pro vás ve spolupráci s e-shopem Gaymegastore.cz vyhlašujeme soutěž o nejlepší gay-erotickou povídku s libovolnou erotickou pomůckou nebo hračkou ve hlavní roli. A tou může být cokoli, od běžného kolíčku na prádlo či tkaničky přes ikonické a osvědčené propriety, až po sofistikované rafinovanosti, které překračují fantazii redakce. Podstatné je, aby povídka byla originální, jednodílná, doposud nepublikovaná a aby erotická pomůcka byla v příběhu dobře zakomponovaná. Představte si třeba, že by mělo viktoriánské dildo ze slonoviny a alabastru vyhrát Oscara za nejlepší hlavní roli v povídce o nezdařené loupeži na Victoria Street. A nebo za nejlepší zvuk.

soutez 2020

Díky tomu, že soutěž spolupořádáme s naším partnerem, můžeme vám poprvé v historii OP nabídnout pořádné ceny pro první tři místa – jsou jimi poukázky na nákup čehokoli na zmíněném e-shopu v hodnotě 2 000, 1 000 a 500 Kč. A nemusíte je uplatnit jenom na výrobky z alabastru, výhru můžete proměnit třeba za trička nebo plavky.

Do soutěže můžete povídky posílat přes odkaz Napsat soutěžní v hlavičce stránek a to ode dneška do 28. února 2021. Povídky po korektuře vyjdou jako běžně na OP s označením, že jsou soutěžní, a také na blogu Gaymegastore.cz – dostane se jim tedy ještě krapet víc publicity. O výhercích rozhodne porota složená z naší redakce a redakce e-shopu a také hlasování vás, čtenářů, v anketě. Autoři mohou posílat i více soutěžních povídek, třeba v různých stylech, aby si zvýšili šance. S vítěznými autory plánujeme udělat rozhovory. Další detaily najdete v pravidlech.

Rádi bychom, aby se do soutěže přihlásilo co nejvíce povídek, nejlépe i mimo vody OP. Proto se pokusíme dát o akci vědět i na jiných webech a magazínech. Pokud vás napadá nějaký tip na medializaci, sem s ním :-) Zároveň bude skvělé, pokud o soutěži řeknete lidem, které by to mohlo zajímat. Třeba máte kamaráda, co povídky jen čte, ale ještě nic napsat nezkusil. Nebo píše, ale do šuplíku. Nebo nepíše ani nečte, ale mohl by! Konec konců, jak velká akce se z toho stane, je na nás všech. Tak tedy přejeme hodně fantazie, odvahy a bojového ducha všem autorům i těm, kdo je podporují a fandí jim!

Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

28. října 2020 | Milí čtenáři,

pozdní říjen přišel brzy a s ním nejen podzimní atmosféra ve stylu pečené dýně, ale také státní svátek, oslavující založení Ostrovních povídek 28. října 2012 jako samostatného československého webu pro gay erotiku. Jako připomenutí této události nejdeme dnes do práce a letos navíc po 21h ani ven, takže se máme plno času se začíst do nových přírůstků na OP.

Jiné světy

Jako každý rok, i tento jsme se pokusili dát našim autorům a čtenářům malý dárek k 8. výročí webu. Vlastně to budou dárky dva. Tím prvním je nový sborník  Jiné světy z výběru povídek s tématikou fantasy, sci-fi a vůbec fantazií přesahující běžnou zkušenost. Do výběru se dostalo deset kousků, věříme, že se budou líbit a že si v Jiných světech najdete ty, které vám pomůžou zapomenout na těžkosti toho našeho. E-book si můžete stáhnout do čtečky nebo mobilu, případně si ho můžete otevřít přímo z webového prohlížeče přes odkaz. Budeme rádi, když elektronickou knihu budete šířit nebo ji zmíníte na vhodné platformě.

Na druhý dárek si musíte počkat do poloviny listopadu. Akce, kterou připravujeme, se na OP ještě neobjevila a doufáme, že to bude událost, která odmění šikovné autory a možná přesvědčí k publikaci svých textů i ty, kteří zatím píší do šuplíku. Zkrátka: nabruste si pera, vyčistěte klávesnici a otřete monitor! Tolik pro tuto chvíli a nechte se překvapit :-)

Rádi bychom k dnešnímu svátku popřáli další úspěch, vytvalost a pevné zdraví nejen OP, ale i vám všem, kdo je čtete, kdo je píšete a kdo jim dodáváte kus ze sebe. Protože OP nejsou ani tak web o povídkách, ale o odvážných a tvořivých lidech, kteří stojí za nimi. Dávejte na sebe pozor a i přes všechny nesnáze nezapomínejte snít. Třeba o jiných světech.

Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

16. června 2020 | Milí čtenáři,

ano, víme, do české kotliny dorazila tropická vedra a kluci v pražských parcích sundávají trička. Takže podle naší OP definice už začalo literární léto. Jsme rádi, že jste i v těchto horkých dnech zavítali na OP. A dobře jste udělali. Podívejte se na hlavní stránku pozorně a řekněte, co výjimečného se stalo. Napovíme: hledejte vlevo… trochu níž… :-)

ostrov navsteva small

Správně. Na OP jsme právě vydali povídku s pořadovým číslem 1000! Je to pořádný milník, další podobně kulaté vydání nás čeká až za mnoho let. Tisíc povídek, to je… opravdu hodně :-). Abychom si to lépe představili, dělá to odhadem nějakých 15 tisíc stránek, které by po vytištění vydaly na 30 tlustých knih a zabraly vám celou polici v knihovně. A ta by se prohýbala pod 20 kg gay-erotické fikce.

Víc jak polovina, tedy něco přes 11 kg, zaujímá romantika, na druhou stranu tvrďárny si i se svými 3 kg upoutaly o polovinu víc čtenářů. Novely, tedy příběhy na pokračování, píšete nejčastěji, více přečtení ale získávají rychlé povídky, kterých máme na skladě 288 kousků. Skoro 14 kg příběhů je o erotice mezi dvěma postavami, jakmile se ale v některé objeví 3 a více, zajímá vás ještě více ;-) Nejvíc povídek se odehrává v domácím prostředí, nejčtenější se zase týkají školy nebo nějaké akce na veřejnosti, naopak čtenáře moc netáhnou fantasy a sci-fi (tak pojďme tuhle statistiku vylepšit nějakou přelomovou scifárnou!). Autoři při plánování svých postav nějčastěji sáhli po atletických tělech, nejoblíbenější jsou ale mladí "zajíčci". A když dojde na věc, čtete nejradši o skupinových akcích a láká vás i trochu toho násilí.

Jak vidíte, knihovnička je to různorodá. Ukazuje nám, že autorské a čtenářské erotické tužby se mohou trochu lišit a že až jejich spojení dělá ty pravé OP. Potřebujeme se, tak do další tisícovky diverzitě zdar!

Vaše Redakce

SLOVO REDAKCE

1. května 2020 | Milí čtenáři,

je ranný květen, první máj, na OP je lásky čas. Lásky k dobré a originální literatuře o všech podobách gay lásky. A my máme tu možnost dnešek oslavit opravdu stylově – vydáním prvního románového ebooku z autorské série od Rona. Pojďme si ten dárek tedy rozbalit společně :-)

Kieran

Příběhy mladého Kierana jistě znáte. Tento klučina si získal srdce nejenom fandů tvrďáren (nebo v žargonu vědeckém BDSM) pro svoji autentičnost a nesmlouvavost realistických popisů, ale také nenapravitelných romantiků, protože jeho příběh se odehrává ve vskutku romantických kulisách. Irsko za dob občanských bojů bylo rozpolceným světem s jinými pravidly, lidská rozhodnutí měla jiná, mnohem dramatičtější dopady a tuhost, jakou Irové tehdy zažívali při hledání vzájemné důvěry, dodnes vyvolává mráz v zátylku. Kieran, přes všechny svoje eroticky urputná a možná i krutě pudová dobrodružství, ukazuje čtenářům, že každému jde nakonec jen o kousek toho opravdového z člověka. A jak tuší mnozí, kdo Kieranovy příběhy už četli, toto je ten jediný ohled, ve kterém je Ronův román skutečně extrémní.

Zkompletovaný první díl románu Kieran si můžete stáhnout jako ebook v sekci sborníky. Kapitoly doprovází autorská předmluva a doslov a doplňují ho dvě originální ilustrace – malby Kierana, jak si ho představuje jejich autor RR.

Doufáme, že si tedy májový dárek všichni řádně užijete. Třeba někde pod rozkvetlou třešní, o půlnočním máji a třeba s rouškou na půl žerdi.

Vaše Redakce

Aktualizace 24. května 2020: Stahujte i druhý díl románu Kieran ve formě ebooku!