Jakub: Mám rád svůj systém
19. května 2013 | Pátý rozhovor tomuto serveru poskytl Jakub, autor několika ostrovních povídek, známý spíše pod nickem Pepa. Dozvíte se v něm, proč se rovnou pustil do psaní povídek z prostředí Ostrova, jak svoje povídky tvoří a jestli se přes prázdniny dočkáme pokračování. celý rozhovor
Tvé povídky Jak jsem se dostal na Ostrov, Poprvé a Dvě slova jsou jedny z prvních z prostředí Ostrova, které se na našem serveru objevily. Co říkáš tomu, že si je přečetlo mnoho lidí, jednu z nich dokonce přes 1500?
Je to dost šílené, povídky, které normálně píšu (neerotické, většinou fantasy), si nikdy nepřečetlo tolik lidí.
Je zajímavé, že jsi zde nepublikoval povídku z jiného prostředí a rovnou jsi začal psát povídky z Ostrova. Co tě na něm zaujalo? Napsal jsi někdy před tím nějakou erotickou povídku, nebo byl právě ostrovní svět tím impulsem pro psaní?
No, pár jsem jich už napsal, ale nijak zvlášť moc. Normálně k tomu, abych si mohl rozvádět děj a tak, potřebuju nějaký kouzelný svět nebo podobně a dokonalý tropický Ostrov má právě ten nádech nereálna, který potřebuju k inspiraci.
Ostrovní svět je celkem komplexně popsaný v několika textech. Přečetl sis je před tím všechny? Je pro tebe toto prostředí při psaní nějak omezující nebo naopak využíváš toho, že něco se prostě nemusí řešit tak jako v běžném světě?
Před tím, než jsem napsal povídku, jsem si přečetl úplně všechny články o Ostrově, abych byl v obraze a věděl, jak to chodí a podobně. Vzhledem k tomu, že jde prakticky o stát, potřebuje nějaké pravidla, kterými se musí řídit, jinak by z toho vznikl dost zmatek. A přece jenom je lepší, když se máte čeho chytit.
Jak u tebe probíhá tvorba povídky? Přemýšlíš nad celým příběhem dlouho dopředu nebo prostě sedneš, píšeš a čekáš, kam tě to dovede?Dozvěděli jsme se, že jsi teď dlouho nepsal hlavně kvůli přípravě na maturitu. Dočkají se čtenáři dalšího pokračování o prázdninách?
Většinou povídky vymýšlím, když usínám, a rád si je promýšlím do detailů předem. Neříkám, že bych se nikdy neodchýlil od původního plánu, ale mám rád svůj systém.
No, o prázdninách mám naplánováno strašně moc věcí. Jedu dělat vedoucího na dva tábory, jedeme na dva týdny se setrou do Paříže, pak plánuju jet taky k tetě do Londýna a v červnu mám ještě přijímačky na vysokou a potom jedeme s našima do Chorvatska. To sice neznamená, že psát nebudu, jen nevím, kolik času na to budu mít.
Pročítáš také povídky od jiných autorů? Máš raději romantické nebo ty drsnější? Jaká povídka tě v poslední době na našem serveru zaujala a proč?
Rozhodně mám radši ty romantičtější povídky. Jakmile je něco "drsnější", tak od toho radši dávám ruce pryč. Momentálně mám za sebou písemné maturity a teď začne ta horší část. Ještě k tomu se musím připravovat na ty přijímačky. Takže teď čtu knížky k matuře a při odpočinku raději sáhnu po nějaké fantasy knížce z mojí knihovny. Dalo by se říct, že jsem úplně mimo obraz, co se nových povídek týče.
Vyhovovala ti spolupráce s redakcí serveru a pomohla ti v něčem?
Spolupráce je v pohodě, žádné stresy a tak. A rád vytvářím složité a dlouhé věty a věřím, že by se v tom někteří lidé mohli ztrácet, takže by se dalo říci, že jste mi pomohli se srozumitelností.
Je něco, co bys chtěl vzkázat nejen svým čtenářům, ale třeba i potenciálním autorům povídek?
No, rozhodně jsem rád, že se jim to líbí, a potenciálním autorům bych řekl jen to, ať už nejsou potenciální, ale něco napíšou. Nejlépe z Ostrova. :D
Děkujeme za rozhovor a přejeme velký úspěch u maturity a hodně inspirace do dalšího psaní.
Komentáře
Rozhdoně do další tvorby přeju mnoho inspirace a žádnou bílou stránku.