Hrášek: Na Ostrov bych nešel, jsem staromódně spokojený s jedním partnerem
24. června 2018 | Opět zdravím osazenstvo místního serveru! Vracím se po krátké době s dalším rozhovorem ze série vítězů Povídky roku 2017. Tentokrát nám na otázky odpověděl vítěz kategorie romantika – Hrášek, který si vítězství vybojoval s povídkou Chlapec v mé náruči. celý rozhovor
Ahoj Hrášku,
v prvé řadě gratuluji k vítězství v anketě Povídka roku v kategorii romantika. Při té příležitosti jsme se s redakcí rozhodli tě trochu vyzpovídat, stejně jako TROYATa, abychom pro naše čtenáře poodhalili jak pozadí tvé povídkové tvorby, tak i tebe samotného. Budeme rádi, pokud si najdeš chvilku a odpovíš nám na následující otázky.
Ahoj.
Zdravím a děkuji za otázky. Velmi mne to potěšilo.
Tak pojďme na to. Co (případně kdo) tě inspirovalo k napsání Chlapce v mé náruči?
Určitě můj partner.
Jaký je tvůj vlastní vztah k tématům, na která obecně v povídkách narážíš? Vypisuješ se ze svých vzpomínek, nebo si jimi žiješ svůj tak trochu snový svět?
Hodně je realita, myslím, že lidská sexualita je více než pestrá. A nám nápady ještě ani zdaleka nedošly… ;-) Chápu, že někomu může připadat vztah dominantního a submisivního přinejmenším mimo realitu. A používání různých hraček, pout a udělátek dost drsné a nepříjemné. Ale nesmíte za bernou minci brát různé filmečky, kterých je plný net. Ovšem, že něco je i trocha fantazie, protože v reálu sice můžete nějakou praktiku zkusit, pokud je ten druhý pro, ale určitě ji nemůžete opakovat denně.
Pokud bychom se tě rychle zeptali: jaká je tvoje nejoblíbenější povídka a postava z tvé tvorby, co bys bez přemýšlení odpověděl?
Jako postava rybář z povídky o vodníkovi a Chlapec v mé náruči jako povídka. Rybář proto, že vešel do neznámých vod, jak se říká. Našel odvahu překonat předsudky, strach, byl to on, kdo se odvážil udělat ten první krok, a nakonec byl ochotný pro svou lásku obětovat i svůj život. Nebo minimálně takový život, jaký do té doby znal. A u povídky, tam je to asi jasné.
A jak jsi na tom s múzou a jak překonáváš okamžiky, když se jí nedostává? Kde hledáš obecně inspiraci?
V posteli. Při pohledu na milého. Bez výjimky. Múza by tedy byla po ruce vždy. Spíš se mi nedostává času.
A teď obtížná otázka: co pro tebe psaní vlastně znamená?
Příjemný relax. Mám velmi prospěšnou, ale velmi smutnou práci. A v dobách, kdy můj partner přestal slyšet a jeho svět se propadl do ticha, tak nás to i spojovalo. Psával jsem mu krátké povídky plné mých fantazií a on věděl, že je to svého druhu vyznání. Že ho potřebuju, že on je moje inspirace.
Teď nám dovol poodhalit něco o sobě jako autorovi. Nechceme se přímo vyptávat – co nám na sebe prozradíš? "Kdo" je to Hrášek? :-)
Teď už starší pán. Pracuju jako ošetřovatel u onkologicky nemocných, takže občas přijdu domů a jen tak sedím a relaxuju u dobré knížky a velkého hrnku čaje.
Určitě jsi už slyšel o utopickém Ostrově, na kterém tenhle web vznikl. Co bys řekl na nabídku vydat se tam? Jak si Ostrov představuješ a život na něm vůbec?
Slyšel i četl, ale… To by asi nebyl můj šálek čaje. Jsem staromódně spokojený s jedním partnerem. Myslím, že Ostrov je spíš pro mladší a modernější.
A co ostatní autoři tady v komunitě OP? Máš nějakého oblíbeného nebo povídku či sérii, ke které se občas vracíš, případně celý oblíbený žánr?
Tak určitě Saavik, Drsoul, Dušan Bartoň, Zmetek. Mám rád romantiku. A vracím se ke Strážci černé věže, k Samsonovi a ke Vzpomínkám.
Na co se od Hráška nebo dua Hrášek–Saavik můžeme těšit v budoucnu?
Zatím jsou to spíše jen útržky a náhlé nápady, které možná poskládám do povídky, anebo možná pohřbím na dně šuplíku.
A na závěr: máš nějaký vzkaz pro naše čtenáře a ostatní autory?
Pro autory – vytrvejte prosím a pište dál. Pro čtenáře – vytrvejte prosím a zachovejte nám svou přízeň.
Komentáře
Doufám, že se tu brzy objeví popovídání s dalším autorem.
Díky.
rádo se stalo.
Dušan,
díky.
Nevěděl jsem kde pracuješ, a o to víc si vážím toho, že ve tvých příbězích převládá optimismus a pohoda.