SLOVO REDAKCE

17. března 2013 | Milí čtenáři, začínáme mít ve zvyku začínat Slovo redakce pozorováním počasí  o tom současném ale nemám co jiného říci, než že je zase zima. Na druhou stranu autor Pepa nám přiblížil v povídce Dvě slova teplo tropického ráje Ostrova, ale i jiné povídky nás snadno mohly zahřát (například drsoulova povídka na přání Jak dál, druhý díl Ostrovního deníku a další texty). Nebude to tedy tak zlé. :-)

Od minulého Slova redakce, kde jsme vyhlašovali vítěze povídek roku 2012, jsme zveřejnili rozhovory se třemi autory těchto textů. Jak se vám líbily? A vlastně, jak se díváte na samotný koncept rozhovorů a snahu o stmelování čtenářů a autorů a tvorbu jakési komunity? Vyjádřit se můžete v další anketě, opět v levé části hlavní stránky.

Do Amaterova románu Ve jménu říše jsme nyní přidali originální kresby a akvarely, můžete si tedy zpětně kapitoly prolistovat a grafiku prohlédnout. Znamená to také zprávu pro ostatní autory, že je nově možné do povídek přidávat obrázky, nicméně pouze za podmínky, že na grafiku máte autorská práva (jedná se o vaši originální tvorbu  fotku nebo kresbu, nebo její autor souhlasí s publikací na našem serveru). Toto omezení je bohužel ze zákona nezbytné.

V Redakci jsme také usoudili, že bychom se po půl roce fungování serveru chtěli zaměřit na určité rozšíření nejen čtenářstva, ale také autorů. Ačkoli se v současnosti objevují nové povídky skoro denně, stále nepokrýváme všechny žánry dostatečnou měrou. Zamýšlíme se tedy, jakým způsobem dát o serveru více vědět, jak přivést nové autory a nové texty. Pokud by někoho z vás, čtenářů, napadla nějaká zajímavá možnost prezentace Ostrovních povídek, určitě se o ni s námi podělte buď mailem nebo v diskuzích. Věříme, že zvětšení komunity posune kvalitu a výběr textů ještě dál.

Tví Ostrované

SLOVO REDAKCE

3. února 2013 | Milí čtenáři, příroda v Čechách se opět umoudřila a rekordní mrazy stihly opadnout na den přesně.
Návrat Redakce z letošní krátké návštěvy Ostrova tedy neznamenal teplotní šoky přes (obvyklých) 40°C, což znamená naší rychlou "rehabilitaci" :-) I tentokrát jsme spojili příjemné s příjemným a k obvykléostrov navsteva small kulturní výměně jsme přidali průzkum divočejší centrální vrchoviny. Přestože je vyvážení obrazového materiálu z Ostrova přísně zakázáno, povedlo se nám pro vás čtenáře propašovat alespoň tuto rychlou fotku. Dva typy stop patří nám, ten třetí zcela vpravo pak Javierovi (mladému mulatovi s kořeny z Baleárských ostrovů) - našemu hlavnímu kontaktu na Ostrově během roku.

Během naší cesty se nashromáždilo docela dost hlasů ve vyhlášené anketě, takže ji můžeme považovat za vypovídající a tímto ji ukončujeme. Ocenění POVÍDKA ROKU 2012 získávají v kategorii romantika s velkým odstupem drsoulovy Proměny lásky - dlouhý kvalitní román s velmi věrohodným příběhem, v klasice pak suveréně Skejťáci z Nuslí od spoluautorů full.of a Leckdo - první povídka psaná technikou hraní za postavy, a z tvrďáren po velmi těsném zápase Kluci na školních záchodcích od Marttiuse. Všem autorům gratulujeme, jejich texty již byly označeny tímto titulem - a budeme je kontaktovat kvůli slibovanému krátkému rozhovoru. Díky za kvalitní příspěvky!

Závěrem jedna perlička: Google začal Ostrovní povídky umisťovat pro nejdůležitější klíčová slova (např. 'gay povídky') na první místo jako nejrelevantnější web. Jsme si jisti, že to potěšilo i vás, protože je to z velké části taky vaše zásluha! A ono je mnohem příjemnější psát, když víte, že to uvidí stále více a více čtenářů. :-)

SLOVO REDAKCE

6. ledna 2013 | Milí čtenáři, s novým rokem přichází leden ve znamení první volby v historii. Nemluvíme nyní pouze o přímé volbě hlavy státu (nezapomeňte jít k volbám!), ale také o historicky první anketě na našem serveru. Protože přelom roku bývá tradičně záminkou k nostalgickému vzpomínání, zní anketní otázka jednoduše: Jaká povídka si Tě v minulém roce získala nejvíce? Vybírat máš možnost mezi třemi nejlépe hodnocenými povídkami v kategoriích romantika, klasika a tvrďárna. Texty, které z bitvy vyjdou vítězně, odměníme medailí Povídka roku 2012 (malá ikonka v hlavičce a na výpisu povídek) a s autory uděláme malé interview. Soutěže o podobné tituly chystáme i do budoucna - a to častěji než jednou ročně ;-) Účastníkům současného klání držíme palce!

Pokud se forma hlasování osvědčí, rádi bychom tuto formu používali jako možnost pro Vás čtenáře, jak vstoupit do vývoje našeho webu. Proto se všichni zúčastněte! :-)

Zároveň s tímto oznamujeme, že redakční tým odjíždí v průběhu příštího týdne (přibližně od 14. 1.) na plánovaný třítýdenní "poznávací" cestu na Ostrov, proto v tomto období budou automaticky publikovány průběžně jenom ty texty, které do našeho odjezdu stačily dorazit. S odesláním povídek tedy neotálejte.

Na shledanou po cestě tropy se těší

Tvoji Ostrované

SLOVO REDAKCE

pf 201325. prosince 2012 | Milí čtenáři, ačkoli vánoční svátky a jejich tradičně rozbředlý sníh jsou již v plném proudu, stále ještě jeden svátek je před námi. Bývá spojován s mnohdy jedinou příležitostí za rok, kdy otvíráme láhve sektu a jeho oslava není spojena s žádnou historickou, náboženskou nebo astronomickou skutečností - je produktem dávného rozhodnutí byrokratů. Abychom ale nebyli příliš kritičtí, přijetí gregoriánského kalendáře se datuje až do 16. století, takže tento poslední prosincový den má význam alespoň jako dlouhá tradice. Řeč je samozřejmě o silvestrovských oslavách a Novém roce, do kterého přejeme všem našim čtenářům i autorům mnoho štěstí, radosti a inspirace!

A Ostrovním povídkám přejeme zájem ze strany jeho uživatelů, mnoho nových návštěvníků a kopu kvalitních povídek. 

Rádi bychom zde také poděkovali autorům, kteří ke kopě tohoto roku přispěli nejvíce - samozřejmě stálicím Amaterovi a Drsoulovi za jejich povídkové romány na pokračování i několik samostatných povídek, wazovi za první poesii na serveru a v neposlední řadě i Pepovi za jeho vstup do Ostrovního světa a vytvoření postavy Ostrovana.

Těšíme se na Vás příští rok a ještě jednou přejeme vše dobré!

Ostrované

 

Slovo redakce

11. listopadu 2012 | Od spuštění tohoto webu a začátku jeho testování uplynul právě jeden měsíc a od otevření serveru pro veřejnost zhruba dva týdny - je to tedy příležitost zhodnotit, jak úspěšně tento projekt odstartoval. Za tuto dobu se na webu objevilo 32 autorských povídek, z čehož velká část jsou originální texty psané přímo pro Ostrovní povídky, a také přes dvacet registrovaných uživatelů a autorů. Máme velkou radost z toho, že nové povídky se objevují takřka denně a že jsou to texty kvalitní a s dobrou myšlenkou. Děkujeme všem jejich autorům, obzvláště drsoulovi, Saavikovi a Amaterovi, kteří nás zásobují rozsáhlými příběhy na pokračování s výborně vykresleným prostředím. Jimovy drsné akce z metra nebo národní technické knihovny se staly podle počtu přečtení příběhovými tahouny posleních dvou týdnů. Průkopníkem v Ostrovním světě je tom90 se svým Ostrovním deníkem, napsaným pouze za použití přímých řečí. Všem autorům tedy velký dík za dobrý start projektu!

Web a jeho funkce jsou také ve stálé proměně: od konce října přibyly nové možnosti, z těch nejaktuálnějších jsou statistiky pod menu a zobrazení počtu komentářů ve výpisu povídek. Tím se snažíme podpořit komentování textů - přeci jenom je to pro autora velké ocenění, pokud vidí pozitivní reakce na své dílko. Pokud se vám povídka líbí, neváhejte a komentujte ji a udělujte hvězdičky!

V tuto chvíli řešíme nejpalčivější technickou záležitost - systém pro zprávy. Podle reakcí na diskuzi a také z vlastní zkušenosti vidíme, že schází tlačítko odpovědět a také historie konverzace s dotyčným uživatelem. Snažíme se tuto funkci vylepšit tak, aby se zprávy zde daly plnohodnotně využívat ke komunikaci mezi námi. Dále přemýšlíme o zařazení pravidelných anket, ať už s otázkami ohledně webu, ale také pro vyhlašování povídky měsíce a podobných ocenění. Pokud vás něco k těmto tématům napadá, nebo máte nápady jiné, určitě se o ně podělte na příslušném fóru.

Grafomanství zdar!

Redakce